Nem tíz, nem is tizenkettő, csupán nyolchengeres lesz a Lamborghini Urus szabadidőjármű motorja, teljesítményben mégsem lesz hiány: Stefano Domenicali, a Ferrari F1 projektjétől tavaly átigazolt Lamborghini-vezér elárulta, 650 lóerős lesz az új fejlesztésű, ikerturbós erőforrás.
A bevezető 2018-as évben ezer darabot, 2019-től pedig évi 3500-at fognak gyártani az Urusból, amivel megkettőzik a Lamborghini termelését. Dízelmotor nem lesz, kap viszont hibrid opciót a modell, de legalábbis a motor – hogy az Urus vagy más modell fedélzetén teljesít majd szolgálatot a 2019-ben debütáló benzin-elektromos kombó, egyelőre nem tudni.
Az Urus szériaverziójáról még az idén lerántják a leplet. A szabadidőjárműhöz saját fényezőműhelyt épít a gyár –egészen mostanáig erre nem volt szükség a csekély darabszámok miatt, eddig külső beszállítónál nyerték el színüket a Lambók.
2018 tavaszán várhatóan 200 000 euró alatt kerül piacra az autó; ezzel a márka legolcsóbb terméke lesz. Senki ne számítson arra, hogy jövő nyáron már vadiúj Urusával feszít a Balatonon: a Lamborghininél hagyományosan hosszú a várakozási idő. A Huracanra 6-8 hónapot, az Aventadorra jellemzően egy évet kell várniuk a reménybeli tulajdonosoknak.