Az, hogy a Kamaz népszerű saját hazájában önmagában még nem meglepő. Az viszont már sokkal inkább szenzáció számba megy, hogy az orosz konszern még oda is tudott eladni nemrég új teherautókat, ahol 1492-ben maga Kolombusz Kristóf is partra szállt. Kuba ugyan manapság nem a neves felfedező lábnyomáról, sokkal inkább enyhülő amerikai-kubai viszonyról híres.
Ki gondolná, hogy mégis az oroszok köthettek meg egy nagyobb üzletet itt nemrég? Mindennek a fele sem tréfa, a Kamaz ugyanis tavaly év végén 2400 teherautó leszállításáról szóló szerződést írt alá. Ezzel a szocialista ország lényegében a Kámai Autógyár legnagyobb export piacává lépett elő. A megrendelt mennyiségből 533 darabot már leszállítottak, a megrendelés túlnyomó részét pedig az idei évben viszik Kubába.
Ez tulajdonképpen fele a teljes, idei első negyedéves Kamaz exportnak (1130 darab). Az Oroszországon kívül értékesített, lovat ábrázoló logóval szerelt teherautók többsége még mindig a FÁK-országokba megy. Ugyanakkor a Kamazt vásárló országok között van Litvánia, Szerbia, Algéria és Mongólia is.
Az orosz gyártó számára Kuba régóta fontos piacnak számít. Közel 10 év évvel ezelőtt a Kamaz 200 darab teherautót exportált ide. Oroszország emellett korábban arról állapodott meg a szigetországgal, hogy segíteni fogja a régebbi Kamazok modernizálását.
Raul Castro országban nem csak Kamazok futnak, hanem Ikarusok is. Ezzel kapcsolatos cikkünket itt találja.