Magyarországon is bemutatták a ráncfelvarráson átesett hetes Golfot, köztük a megújult, tisztán villanymotorral hajtott e-Golfot. Külsőleg nem sokat változott, új LED-es fényszórók és hátsó lámpák kerültek rá, valamint enyhén átdolgozták az orrát és farát is. A műszaki tartalom ellenben sokat fejlődött.
Kissé szokatlan módon, szinte csak az M3-as autópályán vitt a hazai tesztútvonal, aminek egyetlen elektromos autó sem örülne igazán – fékezés híján, és a nagy sebesség miatt itt merül le leggyorsabban az akkumulátor. A megnövelt hatótávolságú e-Golf számításaink szerint itt is lazán elmegy 140 kilométert, méghozzá úgy, hogy tartjuk a 130 km/órás sebességet, tehát nem akasztjuk meg vele a forgalmat sem közben. A külföldi menetpróbán Földes Attila simán lenyomott vele 200 km-t változatosabb útviszonyok mellett, de az elméleti 300 km elérése sem elképzelhetetlen. Amíg egy részletesebb tesztben beszámolunk a tapasztalatokról, lássuk a tíz legfontosabb tudnivalót a frissített e-Golfról!
Erősebb, gyorsabb lett: új villanymotor került az autóba, a 115 lóerő 136-ra növekedett, míg nyomatéka 270-ről 290 newtonméterre nőtt. Az elektromos Golf így 9,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, csúcssebessége 150 km/óra. A villanymotorja sajátosságai miatt ez jóval dinamikusabbnak hat, kifejezetten kellemes vele autózni.
300 km-es hatótáv: a 24,2-ről 35,8 kWh-s kapacitásúra emelkedett lítiumion-akkumulátoroknak hála 190-ről 300 kilométerre nőtt az elméleti hatótávolság. Ez a kompakt modellek között ma az egyik legjobb értéknek számít. Érdemes tudni, hogy ezt csak speciális körülmények között, és nagy odafigyeléssel érhető el, a vezetési stílustól és a hőmérséklettől erősen függ. A gyártó 200 km-ben határozta meg az átlagos hatótávolságot.
DSG váltónak tűnik, de nem az. Az e-Golfban egyfokozatú váltót találunk, amivel így megtorpanás nélkül lehet folyamatosan gyorsítani. A kapcsolható B-fokozatban jóval erősebb motorféket érzünk, ezzel több fékenergiát táplálhatunk vissza a rendszerbe – ez nagyobb hatótávolságot eredményez.
Digitális műszerfal, új médiarendszer: Az e-Golf újdonsága a 12,3 colos digitális műszerfal, valamint a Discover Pro fedélzeti rendszer 9,3 colos érintőképernyővel és gesztusvezérléssel. A Car-Net e-Remote App segítségével okostelefonról is kezelhető például a légkondicionáló berendezés, de elindítható vagy leállítható az akkumulátor töltése is. Az alkalmazás a legutóbbi parkolási pozíciót is megmutatja a feledékeny tulajdonosoknak.
Lassú a töltés: a nagyobb hatótávnak bizony ára van. Otthon konnektorra dugva 13 óra kell a Golf teljes feltöltéséhez. Az opcionális fali töltőállomással ez kevésbé fájdalmas 8 órára csökken. A leggyorsabb persze továbbra is a villámtöltő rendszer, amely 30 perc alatt 80 százaléknyit tölthet az akkumulátorra.
Egy villámtöltő van Magyarországon: az előző ponthoz kapcsolódik egy rossz hír, miszerint villámtöltőből egyelőre egy darab olyan van idehaza, ami kompatibilis az e-Golf által használt CCS-szabvánnyal. A Veszprémben található (Jutasi úti parkoló) töltő a japánoknál elterjedt CHAdeMO-szabványt is tudja, de egyszerre csak az egyik csatlakozó lehet aktív. Jó hír, hogy a jövőben épülő töltőpontoknál a CSS-szabvány lesz a támogatott.
Kapcsolható zaj: Mivel az elektromos autók gyakorlatilag zajmentesek a gördülési- és szélzajt leszámítva, így fennáll a veszélye, hogy könnyebben észrevétlen marad a gyalogosok számára. Ezen egy külön kapcsolóval segíthetünk (extra) az e-Golfban, ami morgó hangot kölcsönöz az autónak. Szerintünk egy kicsit lehetne hangosabb is.
Normal, ECO, ECO+: az extraként rendelhető üzemmódkapcsolóval tovább növelhető az e-Golf hatótávolsága, persze ez némi lemondással is jár. Az ECO+ módban teljesen nélkülöznünk kell a légkondicionálást, és a menetteljesítmény is jóval visszafogottabb (40 kW teljesítmény, max. 90 km/h). Az ECO-mód csökkentett teljesítményen (70 kW) még pislákol a klíma, a végsebesség ilyenkor 115-re módosul (0-100 km/h 13 másodpercre nő). A poroszkálásból egy padlógázzal azért mindig magához téríthetjük az e-Golfot.
Hőszivattyú: egy újabb extra, amely télen jelentősen csökkenti az elektromosáram-igényt, és így jótékonyan hat az elektromos Golf hatótávolságára. A hőszivattyú a környezeti levegő hőmérséklete és a hajtásrendszer komponenseinek maradékhője segítségével melegíti fel az utasteret.
Már jár a másfél milliós támogatás: nem olcsó az e-Golf, így a másfél milliós állami támogatás mindenképpen jól jön, ha elektromos autóban gondolkozunk. Az VW konfigurátorában 11 453 500 Ft szerepel alapárként, ezt 10 millió alá vihetjük a támogatással. A kereskedésekben érdemes további akciók iránt érdeklődni, egymillió forintos kedvezményt is kaphatunk rá.