A Forma-1 sportszakmai vezetésére kinevezett Ross Brawn a Spanyol Nagydíj hétvégéjén a MotoGP-t szervező Dorna főnökével, Carmelo Ezpeletával találkozott. A két széria első két versenyhétvégéje ütközött idén, a szezonban pedig további hat ilyen alkalom lesz, többek között a versenynaptárak jobb összehangolásáról tárgyaltak.
Brawn a találkozóról nyilatkozva a Reutersnek elmondta, hogy a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media álláspontja szerint „nem okos dolog” ilyen helyzetet kialakítani, és általában jó volt áttekinteni, „mit tanulhatunk egymástól”.
„Nem büdös számunkra más bajnokságokkal konzultálni, hogy megtaláljuk a legjobb megoldásokat. Nem könnyű a dátumokkal ügyeskedni, és nem is lehet mindent megvalósítani úgy, ahogy szeretnénk, de legalább folyik a párbeszéd, igyekszünk” – magyarázta Brawn.
Az F1-es főnök a kétkerekűek utánpótlásrendszerét is dicsérte, nagyon tetszik neki, hogy a csúcskategória MotoGP mezőnyének túlnyomó többsége megjárta a Moto3-at és a Moto2-t, mielőtt a legmagasabb szintre lépett, ez ugyanis nem működik ilyen jól az F1-ben, jó néhányan nem vezettek a GP2-ben (idén már Forma-2) a bemutatkozás előtt:
„Tetszik a Moto3-Moto2-MotoGP-ben meglévő meritokrácia. Érdemes megvizsgálnunk a gazdasági hátterét, azt, hogyan szerveződnek a csapatok, hogyan működnek a nem gyári alakulatok ebben a rendszerben.”
„A Forma-1-ben a világ 22-24 legjobb pilótájának kellene versenyeznie, azonban a pénzügyi megfontolások miatt ez nem mindig valósul meg. Összetett problémáról van szó, ugyanis azt kellene elérni, hogy a csapatok mellőzhessék a pénzügyi szempontokat, csakis a versenyző erőssége alapján dönthessenek.”
Ehhez persze át kellene szervezni a Forma-1 jelenleg igen egyenlőtlen pénzosztási rendszerét, de Brawn arra figyelmeztet, hogy a jelenlegi 2020-ig élő szerződések kifutása után sem csinálnak „forradalmat”.
„A Forma-1-ben nem lesznek forradalmi, mindent egy csapásra megjavító változások, hosszabb folyamatról lesz szó. Amíg nem látjuk teljesen világosan, merre is kellene menni, nem fogunk hozzányúlni a nagy dolgokhoz, egyszerűen túl rizikós.”
Brawn korábban felvetette a bajnokságon kívüli F1-es futamok rendezését, amelyeken a hétvége, a verseny formátumával lehetne kísérletezni, az új interjúban azonban leszögezte, hogy a futamok hosszához nem akarnak nyúlni:
„A modern technológiáknak köszönhetően úgy csomagolhatjuk a Forma-1-et, ahogy az emberek nézni szeretnék. Szerintem az egy óra negyven-negyvenöt perces időtartam nagyszerű.”