Új szabályozást vezetne az Európai Unió, aminek értelmében a minimális megengedett profilmélység nem 1,6 milliméter lenne, hanem ennek majdnem duplája, tehát 3 milliméter. Ennek oka, hogy biztonságosabbá szeretnék tenni az utakat és az új abroncsok általában jobban teljesítenek a teszteken, mint a régebben használt, kopottabb gumik. Erre reagálva a Michelin kijelentette, hogy ez egyszerűen nem igaz.
A Michelin független vizsgálatai során kiderült, hogy bár az új gumik valóban több téren is jobban viselkednek a használtaknál, például nedves felületen rövidebb a fékút, ugyanakkor szárazon már teljesen más a helyzet. Tiszta út esetén a használt abroncsok jobb eredményt értek el, tehát rövidebb lett a fékút. Mindez persze furcsa éppen egy gumigyártótól, de a Michelin szerint a környezetre is hatalmas terhet róna a gyakrabban cserélt abroncs, illetve az új irányzat szerinti fejlesztések. Számításaik szerint 128 millióval több autógumi fogyna évente, aminek következtében 9 millió tonna szén-dioxid jutna a levegőbe az eddigieken felül.
A Michelin egyelőre csak saját termékeit vizsgálta, azonban a teljes képért érdemes lesz a többi gyártót is bevonni ebbe a kutatásba, hogy megfelelő képet kapjanak azok, akik az új szabályozáson gondolkodnak.