A Red Bullt a 2017-es szabályváltozások nagy nyertesének jósolták, de ahelyett, hogy a csapat a világbajnoki címért küzdene, eddig mindössze két dobogós helyezést ért el, nincs az élen küzdő Mercedes s Ferrari szintjén.

A csapat korábban háttérbe vonult sztármérnöke, Adrian Newey nemrég újra nagyobb szerepet vállal, mert úgy véli, az idei felkészülésnek nem tett jót, hogy egyetlen személy helyett „bizottsági” formában vezették azt.

„Azonnal visszatértem (a gyenge kezdés után), mert világossá vált, hogy a jobban megosztott, bizottságszerű működés mellett az autó nem lesz jó. A csapat iránti kötelességből, a helyzet javítása céljából igen aktív voltam a második téli teszt óta, keresem, hogyan segíthetnék. Hosszú távon nem szeretném ezt csinálni, de örömmel foglalkozom ezzel egy darabig” – mondta Newey, aki az elmúlt időszakban az Aston Martinnal közös szupersportkocsi-programon dolgozott, valamint a „vitorlázás F1-e”, az Americas Cup felé fordult.

„Szerintem a háttérbe vonulásom kapcsán egyértelmű, hogy a stabil szabályok mellett működik a dolog, de a nagy szabályváltozások idején nem megfelelő a bizottsági hozzáállás. Ezt át kell gondolnunk a jövő érdekében.”

F1: Ezért maradt le idén a Red Bull? 1

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azért finomabban fogalmaz:

„A rendszer nem sokat változott, csak ő is beilleszkedett most. Rendszeresen egyeztet a műszaki vezetőkkel. Szerintem leginkább a részlegek közötti kommunikációt láthatta problémásnak. De minden fejlődik, a Red Bull is folyamatosan fejlődik a kezdetek óta.”

Horner emlékeztetett, hogy tavaly, Newey távollétében is jól dolgozott a csapat, a gyengébb kezdés után nagyon szépe fejlesztette az autót a „bizottság:

„Az elmúlt két évben, főképp a tavalyi év első felében jóval kevesebb szerepe volt Adriannek, de a csapat nagyszerű munkát végzett az RB12 versenyképes autóvá tételével.”