A Forma-1-es mezőny a hétvégén Monacóban versenyez, a Mercedes pedig aggódik amiatt, hogy a szűk városi pályán hátrányba kerül a W08-as sajátosságai miatt.
A Mercedes idei tervezési filozófiája miatt az autó tengelytávja a leghosszabb a mezőnyben, ami hátrányos lehet a szűk kanyarokban. Valtteri Bottas is készül a nehézségekre.
„A leghosszabb tengelytávú autó egy szűk kanyarokkal teli pályán… Lassabbak lehetünk a Ferrarinál” – mondta Bottas. Utoljára 2012-ben nyert nem Mercedes-pilóta a hercegségben.
„Jelenleg a Ferrari előnyben van velünk szemben Monacóban. Meggyűlik majd a bajunk a hosszú tengelytávval a szűk kanyarokban. Szingapúrban még rosszabb lesz a helyzet” – fogalmazott a csapatelnök Niki Lauda.
Lewis Hamilton mindezek ellenére nagyon szeretne újra nyerni, a Smartjával is szorgalmasan körözött a forgalomban. „Ez egy olyan pálya, ahol minden a mentális erőről szól” – nyilatkozta Hamilton.
„Tiszta fejjel kell kimenni a pályára. A tapasztalat is sokat számít, nagyon sokat segít az autó beállításában. Sok időt töltök a gyárban a mérnökeimmel, hogy megértsük, mi történt az elmúlt versenyeken.”
„A gyorsabb autók miatt nagy kihívás előtt állunk, biztosan látunk majd néhány balesetet. Fokozatosan kell felépíteni a tempót a legfontosabb pillanatra, a második Q3-as körre.”