Röviden – Renault Captur | |
---|---|
Mi ez? | 2013-ban Genfben mutatták be a Renault kisméretű szabadidőautóját, a Capturt, ami 2017-ben kívül-belül megújult |
Mi tud? | Divatos megjelenéssel, praktikus belsővel, remek helykihasználással jópofa városi autó a Captur |
Mibe kerül? | A legolcsóbb 90 lóerős benzines Captur 3 899 000 forintba kerül, a legdrágább kivitel pedig 6 619 000 forint |
Kinek jó? | A Renault a városlakó, aktív fiatalokat célozza meg a Capturrel |
Európában az emberek valamiért megőrülnek a Capturért, csak 2016-ban 215 670 darabot kapkodtak el a Renault kisméretű, városi használatra tervezett szabadidő-autójából. Ezzel az eredménnyel a kategória legjobban fogyó modellje lett a Captur. Hogy a lendület ne hagyjon alább, idén felfrissítették a 4,1 méter hosszú, 2,6 méteres tengelytávú járgányt. Komoly változásokra nem kell számítani, az autó méretei változatlanok maradtak és a motorválaszték is maradt, ami eddig volt.
Külső
A Captur megjelenésének modernizálásakor csupán a ráncfelvarrások során szinte kötelezőnek számító köröket futották meg a tervezők. Három új karosszériaszín jelent meg (narancs, kék és fekete) valamint egy új tetőszín (szürke) is felkerült a listára. Ezen kívül apró, személyre szabható színes kiegészítőkkel is egyedibbé lehet varázsolni a Capturt. A gazdagabb felszereltségi szinteknél fix – de beárnyékolható – üvegtető is rendelhető az autóba. Elöl-hátul új lökhárítók, frissített lámpatestek, C alakú LED-es nappalifény került rá.
Itt lehet összehasonlítani a régi és az új arcot. A kék a régi, a fehér az új Captur:
Belső
Utastere elegánsabb kivitelű, javultak a felhasznált anyagok is. Jobb fogású lett a kormány, frissült a váltógomb megjelenése, az ajtóborítás, valamint módosítottak az ülések dizájnján is. A Captur belseje tele van kisebb-nagyobb rekeszekkel, tárolódobozokkal. A különleges, fiókos megoldású kesztyűtartó 11,5 liter űrtartalmú és egész nagy dolgokat is gond nélkül elnyel. Ezen felül fedeles rekesz került a szélvédő előtti műanyag síkságra is, de van még tárolóhely a könyöklőben, illetve alatta is. A minőségérzet jobb, mint az elődben, de a szintén új, Initiale Paris felszereltségi szint sem igazán képes valóban prémium belsőnek mutatni ezt az utasteret.
Helykínálata elöl hibátlan, a magas építés miatt a kilátás is jó belőle, viszont a második sor már 190 centivel fejben érezhetően szűk. A lábtérrel nincs gond, a tologatható hátsó üléssor miatt viszont a csomagtartó mérete még úgy is növelhető, ha a hátsó ülések támláit nem piszkálja az ember. Csomagtartója dupla fenekű, 377-455, illetve lehajtott háttámlájú ülésekkel 1235 literes is lehet.
Technika
A Captur motorválasztéka változatlan maradt, a benzinmotorok 90 és 120 lóerős teljesítményűek, amikhez öt- és hatfokozatú manuális illetve duplakuplungos automatikussal is rendelhető. A dízelválaszték is 90 lóerőtől indul de itt csupán 110 lóerős az erősebb változat, a gyengébbhez öt-, az erősebbhez hatfokozatú kézi váltó jár. A benzinestől eltérően itt viszont a gyengébb motorhoz választható az automatikus váltó, nem az erősebbhez.
Vezetés
Bár fogyasztást a nemzetközi menetpróbán nem tudtunk számolni, a fedélzeti számítógép adatai szerint a dízel változatot 5,6 literes átlaggal vezettük, míg a benzines városi átlaga 10 liter körüli lett. Capturt vezetni kellemes, stresszmentes dolog, az autó csendes, futóműve kényelmes váltója, illetve a többi kezelőszerve is komfortosan, könnyen használható. A navigációval nem lettünk barátok, de nemcsak mi, hanem a többi kolléga is lassúnak tartotta a rendszert. Nyilván meg lehet szokni, hogy az embernek pár száz méterrel előrébb kell képzelnie magát a térképen, mint ahova mutatja a kijelző, ha nem akar folyton rosszkor, rossz helyen kanyarodni.
Vezetőtámogató rendszerekkel is feldobták az autót, a korábbi modellből hiányzó holttérfigyelőt pótolták, a tolatóradarokat kamerával és első szenzorokkal is kiegészítették, és már parkolóautomata is található az extralistán. Ez a szokásos párhuzamos, merőleges módok mellett 45 fokban ferdén is képes leparkolni az autót.
Költségek
A Captur a Renault saját bevallása szerint az Opel Mokka, Peugeot 2008, Citroën C4 Cactus, FIAt 500 X modelleket tartja a legnagyobb konkurensnek. Az új Captur piaci bevezetése júniusban kezdődik és az új modell nagyjából 150 ezer forinttal lesz drágább, mint a kifutó modell. Ez azonban a pluszban megjelenő felszereltségi tételek miatt a valóságban csak nagyjából 50 ezer forintos differenciát jelenhetnek.
Life | Zen | Intense | XMod | Initiale Paris | |
Energy TCe 90 | 3 899 000 | 4 369 000 | 4 869 000 | – | – |
Energy TCe 118 | – | 4 669 000 | 5 169 000 | 5 399 000 | – |
Energy TCe 118 EDC | – | – | 5 619 000 | 5 849 000 | 6 619 000 |
Energy dCi 90 | – | 4 999 000 | 5 499 000 | – | – |
Energy dCi 90 EDC | – | – | 5 949 000 | – | – |
Energy dCi 110 | – | – | 5 799 000 | 6 029 000 | – |
A Renault Captur és vetélytársai: | |
---|---|
Opel Mokka 1.6 ECOTEC® Start/Stop 85 kW/115 LE | 5 140 000 |
Peugeot 2008 Access 1,2 PureTech 82 5 seb. man. |
4 180 000 |
Citroën C4 Cactus 1,2 Live | 3 840 000 |
Renault Captur Energy TCe 90 | 3 899 000 |
Értékelés
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|