Már többször is hangoztatták, hogy valami nagy dobásra készült az AMG ötvenedik évfordulója alkalmából. Eddig is nyilvánvaló volt, hogy Forma-1-es autó technikáját szeretnék belepréselni a 275 példányban készülő szupersportkocsijukba, de egészen eddig csak pletykáltak róla, most viszont megmutatták az erőátvitelt is.

A hajtás központi eleme a Lewis Hamilton 2015-ös autójából származó 1,6 literes V6-os motor, melynek termikus hatásfoka 43%. Az utcai használathoz szükséges volt új főtengelyt, új dugattyúkat és módosított elektronikát is alkalmazni. Tobias Moers szerint a motor nagyjából 50 ezer kilométert fog bírni, utána felújításra lesz szükség, cserébe viszont döbbenetes számokat mutathat majd a fordulatszámmérő, a piros sáv ugyanis csak 13500-as percenkénti fordulatnál kezdődik majd.

Két elektromos motor is besegít majd a turbós V6-nak. A turbófeltöltő munkáját egy nagyjából 110 lóerős egység segíti, a főtengelyhez csatlakozó villanymotor pedig 160 lóerőt tesz a közösbe. Természetesen ennyivel nincs vége, az első tengelyen is akad még két elektromotor, melyek 24 kilométerig képesek önállóan is mozgatni az autót. Az akksicsomag a kedvező súlyelosztás miatt az utastér alá kerül. A legjobb helyre, hiszen az alacsonyan fekvő 100 kilogrammos csomag segít alacsonyan tartani a tömegközéppontot is. Az autó súlyáról még nincs pontos adat, de nem fukarkodnak majd a karbon elemek használatával, így körülbelül bő 1,3 tonnát nyomhat majd az 1000 lóerős gép.

Ekkora teljesítményhez elengedhetetlen, hogy 335 széles hátsó gumikon keresztül vigye át az erőt az aszfaltra, valamint hogy karbon-kerámia fékek lassítsák hatékonyan eszeveszett tempóról is. A különleges autónak mind a 275 tervezett példánya elkelt már és az AMG szerint minden megrendelést teljesíteni is fognak 2020-ig.