Az USA-ban más kultúrája van az autózásnak, az autóátépítésnek, még a hibrideknek is; ott már akkor kiáltvány volt a Prius, amikor nálunk még leesett állal bámulta az utca népe a Toyota fura esztétikájú ökoautóját.
A Prius G Extreme-hez hasonló szerzetekkel azonban még a tengerentúlon is feltűnést lehet kelteni. Az autót három hónapon át építették: visszabontották az utasteret, bukókeretet kapott a kocsi, majd hogy ennek tömegét ellensúlyozzák, szénszálas elemmel váltották ki a tetőlemezt. Ezután hatpontos Sparco övekkel szerelt versenyüléseket építettek be, szintén Sparco gyártmányú a kormány, és a nagy méretű gyári kijelzőt is leváltották.
A hajtáslánchoz nem nyúltak. Annál inkább a karosszériához, amelyet aerodinamikai kiegészítőkkel, szélesítéssel, teljesen sík fenékburkolattal láttak el. Újak a tükrök, lecserélték a lengéscsillapítókat, és ultrakönnyű keréktárcsákat szereltek fel.
Az átalakított Prius G-vel 0,99 g oldalirányú gyorsulást mértek, a fejlesztők szerint néhány apró módosítással meglesz az 1 g is. Mindenesetre a Prius G Extreme jobban szereti a kanyargós, technikás pályákat: 122 lóerővel ugyanis egyenesben akkor sem lehet csodát művelni, ha az autó tömegét egyébként elismerésre méltó 900 kilóra szorították le.