Károsanyag-kibocsátás, utasvédelem – ez csak két tényező, amelyek terén alapvetően eltérnek egymástól a globális modellek különböző regionális piacokra fejlesztett variánsai. Ezért nem feltétlenül mérvadó, hogy mire képes Brazíliában a Fiat Argo, az FCA csoport új városi modellje, ám mivel a tervek szerint mégis csak világszerte forgalmazott típusról volna szó, nézzük, mit tud a Fiat a Puntón túl…
Kívül apró, belül tágas, hangsúlyozza a Fiat Argo sajtóanyaga. Az autó alaphelyzetben 3998, sportos optikával kereken 4,0 méter hosszú, szélessége 175, magassága 151 cm; a tengelytáv 2521 mm – utóbbi valóban 11 mm-rel nagyobb, mint a 407 centis Puntóé volt. A csomagtartó alaphelyzetben 300 literes, 25 literrel tágasabb a Puntóénál, de ez akár az eltérő dél-amerikai normák számlájára is írható.
A látvány rendben van: vadul hajtogatott lemez borul a motortérre, a lámpatesteket LED-es nappali fények keretezik, a hűtőmaszk fekete rácsozata ugyanolyan impozáns, mint a lökhárító sarkában kialakított légbeömlők vagy a hátsó diffúzor, benne a trapéz alakú kipufogóval.
Az Argo, legalábbis a képeken látható, bevezetéskori limitált szériás csúcskivitelében, kifejezetten sportos hatású ferdehátú. Annál furcsábbak az általában inkább tereporientált modelleknél alkalmazott, fekete kerékívbetétek, de fogadjuk el, hogy Brazíliában a kettő nem zárja ki egymást. Az alábbi dupla képen egyébként megnézheted, hogy mutat a kocsi csupasz belépőmodellként – a vártnál jóval kisebb a különbség.
A beltérben sportos hatást ébreszt a tripla központi légbeömlő, különösen így pirosban; fölötte 7 colos érintőképernyő mered a levegőbe; párja a műszeregység közepén díszeleg – az alapverziókban 3,5 colos átmérővel, az 1,8-as csúcsverzióknál ez is 7 colos, mint a centrál monitor.
A hatfokozatú automata váltót (a manuális egységek ötfokozatúak) a sportos fogású kormány mögötti fülekkel is kapcsolgathatjuk, a zenéket tartalmazó pendrive-ot nemcsak elöl, de a hátsó üléssoron is bedughatjuk.
Motorból három kérhető, a feltüntetett adatok etanolos üzemre vonatkoznak. Az 1,0 literes egység 77 lóerőt és 107 Nm-t ad le, kizárólag ötfokozatú kézi váltóval vehető meg. Százra 13,4 mp alatt gyorsul az 1,1 tonnás autó, végsebessége 162 km/óra. Az 1,3-as 109 lóerős, nyomatéka 139 Nm, az ötös manuális mellett GSR robotváltó is kérhető, mindkettővel 184 km/óra és 10,8 mp a két sarokszám.
A csúcskivitelű, 139 lóerős, 189 Nm-es, 1,8-as blokk hatfokozatú automatával is kérhető a széria kézi váltó helyett. A végsebesség 192 km/óra, százra 9,2 mp alatt gyorsul az autó; automata váltóval 191, illetve 10,4 az érték. Ezzel a hajtáslánccal készül az ezer darabra limitált Opening Edition Mopar különkiadás, amelyet kizárólag kék fényezéssel, fekete tetővel árulnak.
Az Argo európai bevezetéséről egyelőre nincs hír.