Arizonában, az Egyesült Államokban teszteli új járművének prototípusait a London Taxi Company (LTC). Nem mintha Angliában gyakori volna az 50 fokos hőség – de vannak olyan részei a világnak, ahol ilyen körülményeket is bírniuk kell az autóknak, írja a sajtóközlemény. Hogy ez tényleg azt jelenti-e, amit szerintünk jelent – azaz hogy az autónak a nemzetközi piacokon is lesz keresnivalója –, egyelőre még kérdéses, mindenesetre világszerte meglehetősen nagy volt az előzetes érdeklődés a TX5 iránt.

Globális sikerre tör a londoni villanytaxi 1

A panoráma napfénytetős, városnézésbarát járműveket március óta tesztelik valós körülmények között – Norvégiában például az Északi-sarkkör fölött, kemény mínuszokban vizsgázott. A kínai Geely érdekeltségébe tartozó gyártó tavasszal adta át az új, 300 millió angol fontos beruházást képviselő gyártóüzemet, ahol a taxik készülnek majd. Ennek tetejét 850 négyzetméter napelem borítja, az épület mellett 20 villanyautót tankolhatnak majd gazdáik.

Egy dolog hibádzik még: fogalmunk sincs a kocsi pontos műszaki tartalmáról. Annyi bizonyos, hogy Londonban 2018-tól kizárólag olyan járművek állíthatók újonnan forgalomba taxiként, amelyek átlagos Co2-kibocsátása nem haladja meg az 50 g/km-t, illetve képesek legalább 48 kilométert megtenni anélkül, hogy esetleges benzinmotorjuk (a dízel szóba sem jöhet) bekapcsolna.

a videó a hirdetés után indul