A Subaru elhatározta, hogy rekordot döntenek, amihez meg is volt mindenük, amire csak szükség lehet. Ambíciókkal teli csapat hozta létre azt a különlegesen felkészített autót, ami a tervek szerint a leggyorsabb négyajtós címét viselte volna egy rövidke ideig. Az autó készen állt a bevetésre, a Nürburgring pedig mindig kapható az ilyesmire. A természet azonban meghiúsította, hogy 7 perc alatti időt produkáljanak a japánok.

Ez a Subaru győzni ment a Zöld Pokolba, de a természet közbeszólt 1

Ez a Subaru győzni ment a Zöld Pokolba, de a természet közbeszólt 33

A Subaru WRX STI Type RA távol áll már az utcai autótól, a Prodrive készítette fel kifejezetten erre az alkalomra. Tulajdonképpen versenyautót építettek bukócsővel, kikönnyített karosszériával, bitang, 8 dugattyús AP Racing fékekkel, temérdek szénszál erősítésű műanyag elemmel és fejlett aerodinamikával. Különlegesség, hogy a hatalmas hátsó szárny állítható, így a kormányon lévő gombbal lehet mozgatni fel és le a felső terelőlapot attól függően, hogy éppen mekkora leszorítóerőre van szükség.

Ez a Subaru győzni ment a Zöld Pokolba, de a természet közbeszólt 34 Ez a Subaru győzni ment a Zöld Pokolba, de a természet közbeszólt 35

A gépháztető alatt 2 litere lökettérfogatú négyhengeres boxermotor dolgozik, természetesen turbóval megtámogatva. Teljesítménye 600 lóerő és a fordulatszámmérő még a 9000-es osztást is meglesheti. Bitang motorhoz pedig 20-25 milliszekundum alatt fokozatot cserélő váltót fejlesztettek. Egyedül az aktív differenciálmű és az összkerékhajtás maradt meg az erőátvitelből.

Mivel a körülmények nem voltak ideálisak, ezért konkrét időt nem közöltek, de bizonyára így sincs szégyenkezni valója az erős gépnek. Biztosan visszatérnek majd a Nürburgringre, hogy elhozzák a Subaruval a leggyorsabb négyajtós címét.