„Ha nem tudod megakadályozni, állj az élére!„, mondta valamikor valaki, nem tudom, ki; a neten De Gaulle-tól Churchillen át egészen a Cion bölcseiig találtam forrást erre az idézetre. De mint tudjuk: „Az a baj az interneten terjedő idézetekkel, hogy nem tudod róluk megállapítani, valódiak-e.” – mondta Petőfi Sándor, szóval mindegy is. Mindenesetre a BMW pontosan ezt tette most is: élére állt a márkától hihetetlenül távolinak tűnő új trendnek, az elektromos autók forradalmának.
Tisztán elektromos i3. Hatótáv-növelő benzinmotoros i3. Konnektoros hibrid szárnyasajtós sportkocsi. Konnektoros hibrid 40-50 km elektromos hatótávval szinte a teljes márkapalettán. Sőt: pillanatnyilag a magyar piacon az övék a legolcsóbb konnektorról is tölthető, zöld rendszámozható hibrid autó (a 225eX Sports tourer).
2-es, 3-as, 5-ös, 7-es, X5-ös tesztautók konnektoros hibridrendszerrel, a csodás i8 és a praktikus i3 - elképesztő, négy év alatt mekkora villamosítás volt a BMW-nél!
2-es, 3-as, 5-ös, 7-es, X5-ös tesztautók konnektoros hibridrendszerrel, a csodás i8 és a praktikus i3 - elképesztő, négy év alatt mekkora villamosítás volt a BMW-nél!
Fotó megosztása:
Már negyedik éves modell, de alighanem még sokáig a legmenőbb elektrifikált BMW marad az i8
Már negyedik éves modell, de alighanem még sokáig a legmenőbb elektrifikált BMW marad az i8
Fotó megosztása:
Egy józan szürke 3-as, kombinált elektromos-benzines hajtáslánccal. Zöld rendszámozható
Egy józan szürke 3-as, kombinált elektromos-benzines hajtáslánccal. Zöld rendszámozható
Fotó megosztása:
Egy konzervatív, de már elektromos hajtást is tartalmazó BMW szedán vezetői környezete
Egy konzervatív, de már elektromos hajtást is tartalmazó BMW szedán vezetői környezete
Fotó megosztása:
Az i8 számára a márkapresztízs hozta meg a sikert: a tömeggyártók egyszerűcske és drága elektromos autói után jött, mint még drágább, de hozzáadott értéket is tatalmazó villanyautó
Az i8 számára a márkapresztízs hozta meg a sikert: a tömeggyártók egyszerűcske és drága elektromos autói után jött, mint még drágább, de hozzáadott értéket is tatalmazó villanyautó
Fotó megosztása:
Az i3 műszerfala, utastere is elszakad a hagyományos paradigmáktól. A fabetét eukaliptuszból készült, a kárpitanyagok tele vannak biodarálékokkal
Az i3 műszerfala, utastere is elszakad a hagyományos paradigmáktól. A fabetét eukaliptuszból készült, a kárpitanyagok tele vannak biodarálékokkal
Fotó megosztása:
Egy 5-ös szedán, kb. 40 km tisztán elektromos hatótávval
Egy 5-ös szedán, kb. 40 km tisztán elektromos hatótávval
Fotó megosztása:
Egy 7-es hibrid, hosszított, hátul hentergős elnöki üléssel. Csak négy hengeres, de ettől még BMW
Egy 7-es hibrid, hosszított, hátul hentergős elnöki üléssel. Csak négy hengeres, de ettől még BMW
Fotó megosztása:
A konnektoros 7-es hátsó ülése: hát nem mindegy, mi hajtja azt, amiben így utazik a tulaj?
A konnektoros 7-es hátsó ülése: hát nem mindegy, mi hajtja azt, amiben így utazik a tulaj?
Fotó megosztása:
Az X5-ösbő is van konnektoros hibrid, környezettudatos maffiózók örömére
Az X5-ösbő is van konnektoros hibrid, környezettudatos maffiózók örömére
Fotó megosztása:
e-drive: a hibrid BMW-k titkos jele
e-drive: a hibrid BMW-k titkos jele
Fotó megosztása:
i és d helyett e a szám után a hibrideken
i és d helyett e a szám után a hibrideken
Fotó megosztása:
Az M csomagok népszerűségével vetekszik a nyugati piacokon az i betű sikere
Az M csomagok népszerűségével vetekszik a nyugati piacokon az i betű sikere
Fotó megosztása:
A motortérben semmi nem utal a hibridségre. A villanymotor a váltóba építve dolgozik
A motortérben semmi nem utal a hibridségre. A villanymotor a váltóba építve dolgozik
Fotó megosztása:
M betü az i-Performance-os eDrive BMW-n. Zavaros? Szerintem is
M betü az i-Performance-os eDrive BMW-n. Zavaros? Szerintem is
Fotó megosztása:
Ami megkülönbözteti az i modelleket (i3, i8) az i-Performance-tól: ezekben nem csak a hajtáslánc innovatív, olyan érdekességek is vannak bennük, mint mondjuk a karbonszálas műanyag kasztni
Ami megkülönbözteti az i modelleket (i3, i8) az i-Performance-tól: ezekben nem csak a hajtáslánc innovatív, olyan érdekességek is vannak bennük, mint mondjuk a karbonszálas műanyag kasztni
Fotó megosztása:
Világ-összesítésben a prémium szegmensben a Tesla szintjén állnak az elektromos vagy plug-in BMW-k
Világ-összesítésben a prémium szegmensben a Tesla szintjén állnak az elektromos vagy plug-in BMW-k
Fotó megosztása:
A BMW az egyetlen a prémiumgyártók közül, aki idejében reagált a Tesla jelentette kihívásra és nem engedi elhúzni az iparágat a semmiből érkezve támadó amerikai új piaci szereplőt
A BMW az egyetlen a prémiumgyártók közül, aki idejében reagált a Tesla jelentette kihívásra és nem engedi elhúzni az iparágat a semmiből érkezve támadó amerikai új piaci szereplőt
Fotó megosztása:
Az i jelzésű modellek házon belül lassan háttérbe szorítják az M jelzésű. klasszikus BMW-értékeket nyomató változatokat
Az i jelzésű modellek házon belül lassan háttérbe szorítják az M jelzésű. klasszikus BMW-értékeket nyomató változatokat
Fotó megosztása:
Elképesztő az átállás üteme: 2025-ben akár 25% is lehet a hibrid vagy elektromos BMW-k aránya a gyártásban
Elképesztő az átállás üteme: 2025-ben akár 25% is lehet a hibrid vagy elektromos BMW-k aránya a gyártásban
Fotó megosztása:
Salgó András, a BMW hazai kommunikációs vezetője is nagyon lelkes, ha elektromos BMW-kről van szó
Salgó András, a BMW hazai kommunikációs vezetője is nagyon lelkes, ha elektromos BMW-kről van szó
Fotó megosztása:
A prémium-feláras, négyéves i3 modellre háromszoros az előjegyzés 2017-ben, mint az új, sokkal olcsóbb, azonos méretű GM elektromos autóra, az Opel Ampera E / Chevrolet Bolt duóra
A prémium-feláras, négyéves i3 modellre háromszoros az előjegyzés 2017-ben, mint az új, sokkal olcsóbb, azonos méretű GM elektromos autóra, az Opel Ampera E / Chevrolet Bolt duóra
Fotó megosztása:
A BMW minden eszközzel népszerűsíti elektromos hajtású modelljeit
A BMW minden eszközzel népszerűsíti elektromos hajtású modelljeit
Fotó megosztása:
Az i8 remek eszköz arra, hogy a vásárlók figyelmét felkeltse az elektromos BMW-k iránt
Az i8 remek eszköz arra, hogy a vásárlók figyelmét felkeltse az elektromos BMW-k iránt
Fotó megosztása:
A józan i3 a városi közlekedésben nagyon praktikus, iszonyúan kis fordulókörével, elképesztő dinamizmusával
A józan i3 a városi közlekedésben nagyon praktikus, iszonyúan kis fordulókörével, elképesztő dinamizmusával
Fotó megosztása:
Németesen precíz grafikon az elektromos hajtás előnyeiről a hibrid BMW-ben
Németesen precíz grafikon az elektromos hajtás előnyeiről a hibrid BMW-ben
Fotó megosztása:
Magyarul is tud a hibridrendszer
Magyarul is tud a hibridrendszer
Fotó megosztása:
Igazi overkill, szinte mindenből van elektromos üzemre is képes változat, ami BMW
Igazi overkill, szinte mindenből van elektromos üzemre is képes változat, ami BMW
Fotó megosztása:
Már negyedik éves modell, de alighanem még sokáig a legmenőbb elektrifikált BMW marad az i8
Persze nem először cselekszik ilyen proaktívan a bajor márka. Amikor a dízelek forradalma jött, a szomjas, de erős hathengeresekkel legendává vált BMW pár évig leesett állal leste, ahogy a nép zabálni kezdi mások kezdetben csak takarékos, majd takarékos és nagyon erős dízeleit. Aztán megrázta magát, nyomott egy kövéret, elkezdte fejleszteni a dízeleket, végül megoldották a problémát, és elmondhatták, hogy – egy újabb idézet, Anisits Ferenctől, a dízelpápától – „Mi a dízelből egy BMW-t csináltunk„. Háromhengerestől nyolchengeresig sorra húzták elő a cilinderből a remek gázolajos motorokat, amikor erre volt igény.
Aztán biztos hosszasan ugráltak mérgesen ezen a cilinderen, amikor jött az Euro 6, aztán a dízelbotrányok, a hírek arról, hogy nagyvárosok tilthatják ki a dízeleket, hogy olyan zöld zónák jönnek létre, amelyekbe csak nulla emisszióval lehet behajtani. És mit csináltak a menedzserek, miután lenyugodtak? Hát ugyanazt, mint a dízelhullám idején: a folyamat élére álltak. 2013-ban megmutatták a világnak az első i (vagyis innovation) modellt, ma meg már ez van:
Igazi overkill, szinte mindenből van elektromos üzemre is képes változat, ami BMW
Az X5-ösből is van konnektoros hibrid, környezettudatos maffiózók örömére
A BMW a képeken látható sok-sok elektromos vagy konnektorról is tölthető hibrid autóval most végighaknizza Európát. Ügyes gondolat, mert tényleg megdöbbentő ekkora tömegben, egyben látni, hogy mennyire bezöldült a márka az elmúlt pár évben. Hogy teljesen tiszta legyen: ez az összes kocsi a fenti és lenti képeken, ez a temérdek különböző BMW modell MIND képes tisztán elektromos üzemre, ami magyarul azt jelenti, hogy nálunk zöld rendszámozható. Igazi overkill ez, ilyen méretű elektromos portfóliója semmilyen konkurens cégnek nincs, azoknak sem, akik régebb óta űzik a zöld ipart, azoknak sem, akik csak villanyban utaznak.
És ez az átállás már csak durvulni fog. Íme, a zsámbéki Driving Camp-ben tartott sajtótájékoztató prezentációs anyagának legfontosabb slide-jai:
Világ-összesítésben a prémium szegmensben a Tesla szintjén állnak az elektromos vagy plug-in BMW-k
Idén 100 ezer, 2025-ben 500 ezer elektromos vagy plug-in hibrid autót akar eladni a BMW – nem világmegmentő szívjóságból, hanem közben profitot is termelve. ( BEV – akkumulátoros elektoromos autó, PHEV – konnektorról tölthető hibrid)
A prémium-feláras, négyéves i3 modellre háromszoros az előjegyzés 2017-ben, mint az új, sokkal olcsóbb, azonos méretű GM elektromos autóra, az Opel Ampera E / Chevrolet Bolt duóra
A rendezvényt nem csak a sajtónak szánták. BMW-s ügyfeleket, flottás cégek képviselőit is meghívták, hogy ők is lássák: a hibrid vagy elektromos autózás mennyire átlépett náluk (is) marginalitásból mainstreambe, fél évtizednél is rövidebb idő alatt. Lenyűgöző ez a váltás annál a történelmileg ízig-vérig benzinhez, gázolajhoz kötődő sport-prémium márkánál, amelyről tíz éve még senki meg nem mondta volna, hogy hamarabb fog a világpiacon tisztán villannyal hajtott autót árulni, mint a Toyota.
Volt persze tesztvezetés is, de a rövid próbakörök nem nekünk szóltak, hiszen mi már nagyjából mindent sokkal alaposabban megtapogathattunk, ami elektromos; akit érdekelnek az egyes modellek, ide kattintsék:
Konnektorba dugható X5-ös teszt
A robogómotorral is felszerelt i3 tesztje
Az i8-as álomautó tesztje
A konnektoros 3-as BMW tesztje
Aki szívdobogást és légszomjat kap attól, hogy milyen ütemben alakul át a BMW imidzse az elektromos forradalom hatására, kicsit nyugodjon meg, dőljön hátra, tegye fel a lábát, relaxáljon – mint én tettem a 740Le hosszított luxuslimuzin hátsó ülésén. Mert megtehettem. Mert szerencsére vannak dolgok, amik a BMW-nél sem változnak, tök mindegy, mi hajtja őket vagy épp mennyit fogyasztanak:
A konnektoros 7-es hátsó ülése: hát nem mindegy, mi hajtja azt, amiben így utazik a tulaj?
Lehet, hogy csak négy henger van az orrában, és hogy városi használatban még azokban is alszanak a dugattyúk, de azért egy német über-luxusautó német über-luxusautó marad a jövőben is. Ha M, ha i, még mindig BMW.