Egy észak-amerika üzletvezetési tanácsadó cég, a Planning Perspectives Inc (PPI) tizenhetedik éve állítja össze beszállítói munkakapcsolati indexét, amelyből kiderül, hogy a nagy autóipari szereplők mennyire képesek és hajlandóak empatikusan együttműködni beszállítóikkal.

A cég 108 Tier One (azaz elsővonalbeli) beszállítót kérdezett arról, hogy milyen kapcsolatokat ápolnak a hat legnagyobb autógyártóval. Összesen 652 szakember részletekbe menő válaszaiból kirajzolódott, hogy beszállítóként összességében a Toyotával a legkönnyebb együtt működni – az elmúlt tizenhét évben csupán kétszer fordult elő, hogy másik cég (a Honda) végzett az élen.

Ez azért fontos, mert a beszállítók a jelek szerint sokkal szívesebben állítják legjobb mérnökeiket, legfrissebb fejlesztéseiket azon autógyártók szolgálataiba, akik döntéseik során nem csupán költségcsökkentésre törekszenek, hanem üzleti partnereik anyagi és szakmai érdekeit is figyelembe veszik, árulta el John Henke, a PPI elnöke. A kompetensebb szakembergárda és fejlettebb technológia alkalmazása pedig az esetek túlnyomó többségében jobb minőséget, modernebb szolgáltatásokat, stabilabb megbízhatóságot eredményez – azaz ha nem akar filléreket spórolni egy autógyártó, hosszú távon sokkal értékesebb megtakarításokban vagy műszaki előnyben részesülhetnek.

Nem a Toyota érdeme, hogy jók az autói? 1

Amilyen szépen feljött az évek során a Ford, úgy esett vissza a Nissan.
Forrás: Planning Perspectives, Inc. 2017

A felmérés hat fődarab-területet vizsgált; a Toyota ebből négyben minden más gyártónál magasabb pontszámot ért el. Különösen fontos ezek közül az elektromos és elektronikus komponensek fejlesztése, hiszen napjainkban egyre inkább ezek határozzák meg az autózás közbeni ügyfélélményt, aligha véletlen, hogy a Toyotát pont ezek beszállítói tartják nagy becsben.