Az egy héttel ezelőtti Forma-1-es Monacói Nagydíjon a a Red Bullnál hasonló „pilótacsere” zajlott, mint a Ferrarinál, Daniel Ricciardo a kiállása után a kerékcserék előtt még a 4. helyen autózó Max Verstappent – valamint az előtte haladó mercedeses Valtteri Bottast – átugorva a 3. helyre lépett előre.
A korábban minden bizonnyal dobogós befutóban reménykedő holland nem tett lakatot a szájára, amikor felismerte, mi történt, a rádión „kurva nagy katasztrófának” nevezte a boksztaktikát.
A csapatnál a leintést követően Christian Horner és Helmut Marko gyorsan helyretette Verstappent, aki az újságíróknak már egész más hangnemben nyilatkozott, azonban nagyobb gond nem lett a kifakadásból.
„Természetesen megértem őt. Amikor a csapattárs eléd kerül, miközben korábban még mögötted volt, okkal leszel ideges. De amint elmagyaráztuk neki a körülményeket, minden helyre került” – mondta a csapatfőnök Horner.
Az 1996-os világbajnok, Damon Hill ugyanakkor úgy véli, Verstappennek eleve meggondoltabban kellene viselkednie, vigyáznia kellene a szájára:
„Minden versenyzőnek tisztában kell lennie azzal, hogy a mai Forma-1-ben szinte az összes rádióforgalom kimegy a tévéközvetítésben. Vigyázni kell, mit mondanak. Max Monacóban átlépte a határt. Észben kellene tartania, hogy fiatalok is hallják, amiket mond” – magyarázta az angol, hozzátéve ugyanakkor, hogy nagyra tartja a még mindig csak 19 éves pilótát.
„Maxnak Monaco arról adott leckét, hogy bizony feszültség lehet a versenyző és a csapat között, ha nem jön ki jól a stratégia. A fiatalsága ellenére Verstappen nagyon érett. Izgalmat, szenvedélyt hoz a Forma-1-be. Monacóban pedig most ezt a témát is kipipálta, csakis jobb lesz ezután.”