Kivégzi a GS szedánt a Lexus – ez a hír sokszor felröppent újabban a japán luxusmárkát kedvelő közösségekben. A hatvankét éves Fukuicsi Tokuo, a Toyota-csoport brandingigazgatója szerint azonban sem a GS, sem a vélhetően helyére lépő ES limuzin nem üti meg azt a mércét, ami a szedán formátum túléléséhez szükséges volna.

„Hacsak a szedán nem képes valami olyat nyújtani az ügyfeleknek, amit egy crossovertől nem kaphatnak meg; ha nem képes továbbfejlődni, attól tartok, rövidesen el fog tűnni. A hagyományos lépcsőshátú limuzinoknak nem jósolok túl biztató jövőt” – emelte ki a korábban a Lexus International kormányrúdját irányítgató Fukuicsi az Automotive News folyóiratnak adott interjújában.

Túl karót nyelt, lazulni akar a Lexus 1

Félelme nem alaptalan: a crossoverek és SUV-k miatt már kipusztultak a buszlimuzinok, és a hagyományos családi autók közül a szedánnak van a legkevesebb esélye azok körében, akik praktikus, sokoldalú és sportos autóra vágynak.

Mi tehát a megoldás? Egy praktikus, sokoldalú és sportos szedán. Ez lehet olyan, mint az LS, tehát csapott hátú négyajtós, a Porsche Panamera mintájára, de akár egy sportkombi is, mint 15 évvel ezelőtt az IS SportCross.

„Ha már most rendelkezésemre állnának az erőforrások, személy szerint nagyon is el tudnék képzelni egy Lexus kombit. Egy olyan modellt, ami kicsit alacsonyabb a szabadidőjárműveknél, de hosszabb és praktikusabb az átlagos kombinál. Fontosnak tartom hangsúlyozni, hogy az ’átlagos’ eleve fel sem merülhet: ha belevágunk, szó sem lehet egy hétköznapi kombiról” – hangsúlyozta Fukuicsi Tokuo.

Túl karót nyelt, lazulni akar a Lexus 2

Magyarul: jó volna, de nem lesz. Vagy mégis? Tekintve, hogy Fukuicsi szerint az új Lexus LC és az év elején leleplezett Lexus Sport Yacht formatanulmány a követendő példa, akár az is előfordulhat, hogy megint lesz kombi a Lexus kínálatában – bízzunk benne, hogy több, és hosszabban, mint az egy generáció után megfojtott IS.