Škoda Octavia, Opel Astra , Opel Zafira – csak néhány azon modellek közül, amelyekből párhuzamosan árulták a régi és az új generációs típust. A jelek szerint most a Volkswagen Tiguan is felsorakozik közéjük: ahelyett, hogy leállítaná az első széria németországi gyártósorait, úgy tudjuk, a cég Tiguan Limited néven tovább gyártja és forgalmazza a 2006-ban bevezetett verziót.
A magyarázat logikus: olyan hatalmas a kereslet a szabadidőjárművek iránt, hogy megfelelő árképzéssel bőven akadhat vevő, akit érdekelne a régi Tiguan, még akár úgy is, hogy a felszereltségét nem csupán megnyirbálják, hanem az opciók sorát is csökkentik – például fix felszereltséggel, raktárra gyártva szorítják minimumra a költségeket.
Ez az eljárás nem csak Európában, de Észak-Amerikában sem példátlan: a Nissan Rogue, illetve a Volkswagen Golf is tovább dolgozhatott nyugdíjasként, a leghíresebb ilyen átteleltetés pedig az Audi A4 SEAT Exeóként történő élethosszabbítása volt.