A Forma-1-es Orosz Nagydíjat elő két évében októberben rendezték, de tavaly és idén már tavasszal volt a versenyhétvége, április végén.

2018-ban nem szeretnék folytatni a sort, jobban örülnének egy később, esetleg őszi időpontnak.

„Nem hiszem, hogy gond lenne az elnapolással, szerintem az FIA-nak nem lesz ezzel problémája. A Forma-1-es futamok esetében az áthelyezés bevett gyakorlat, időnként van ilyen, és a futam pontos időpontja amúgy sincs szerződésbe foglalva” – nyilatkozta az elnöki motorsport-tanácsadó, Igor Ermilin a hét elején.

Míg Oroszországban csak a futam áthelyezésén dolgoznak, Portugáliában egyenesen az ottani nagydíj feltámasztásán folyik a munka.

Ahogy a Vezess is megírta már korábban, mind állami, mind helyi szinten támogatást élvezne a Portugál Nagydíj újbóli megrendezése, a helyszín a szűk egy évtizede épült Algarve versenypálya lenne.

Állítólag megvan a fedezet a rendezési díjra, a versenyszervezők pedig már megkezdték a tárgyalásokat a Forma-1 tulajdonosával, igaz, a megbeszélések csak a kezdeti szakaszban járnak.

A januárban beszállt Liberty Mediának határozott szándéka a versenynaptár bővítése, ugyanakkor inkább Észak-Amerikában szeretnének terjeszkedni, Európában komoly verseny van a helyekért: Franciaország jövőre tér vissza, és Németország sem írható le teljesen.

A kontinens legnyugatibb országában 1984 és 1996 között 13 Portugál Nagydíjat tartottak Estorilban, a portiamaói Algarve pályán három F1-es tesztet bonyolítottak eddig: 2008-2009 telén.

Ha már versenyhelyszínek: Monacóban építkezésre készülnek, a 2018-as futamra új bokszépületet húznak fel a szervezők. A 30 millió eurós (9,3 milliárd Ft) beruházást a német Bild szerint már az idei hétvégére szerették volna megvalósítani, de nem volt garantált, hogy határidőre elkészül a munka.

„Igen, így igaz” – erősítette meg a Monacói Autóklub egyik tisztviselője. „Az új épület kétemeletes lesz, a csapatoknak végre több hely jut majd, nem esnek orra egymáson.”