A Renault már a 2017-es szezon elején jelezte, hogy a Kanadai Nagydíjra tervezi első jelentős motorfejlesztési lépcsőjét, azonban később visszakoztak, megbízhatósági megfontolásokból határozatlan időre elnapolták a bevezetést, aminek nem is örültek a Red Bullnál.
Sajtóértesülések szerint azért már nem kell olyan sokat várni, a hétvégén következő kanadai forduló helyett két hét múlva, az Azerbajdzsáni Nagydíjra érkezhet a csomag, igaz, úgy hírlik, hogy az eredetileg ígért háromtizedes javulás helyett mindössze egytizedet hoz majd az új specifikáció.
Az idény második felében a Ferrarihoz és a Mercedeshez felzárkózni vágyó Red Bull a rá következő versenyhétvégére készül jelentősebb fejlesztési pakkal, az autóra a hazai versenyre, az Osztrák Nagydíjra kerülnek majd újítások.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner nemrég elmondta, hogy a pályák jellegéből adódóan a következő három versenyhétvége nagy kihívást jelent majd számukra, de ha Montrealban, Bakuban és a Red Bull Ringen viszonylag jól tudnak teljesíteni, akkor jó kilátásaik lesznek az idény további részére.
A szezonkezdet előtt a Red Bullt jósolták a 2017-es nagy, elsősorban aerodinamikai szabályváltozások nyertesének, azonban a csapat hat forduló után 97 ponttal csak a 3. a konstruktőri versenyben, miközben a Ferrari 196 ponttal vezet, a Mercedes pedig 179 ponttal a 2.