Egyszer sem állt rajtvonalhoz, mégis nagyon fontos autó a rally történelemben ez a Subaru Impreza. Ez volt ugyanis az a prototípus, melynek segítségével Colin McRae és a Prodrive csapata kifejlesztette a legújabb versenygépet, amivel a skót ralipilóta fel tudta venni a versenyt a Mitsubishivel induló finn Tommi Mäkinennel szemben.
Az 1997-es szezonra ugyanis nagy mértékben megváltoztak a szabályok, már nem kellett az utcai típusok alapjait használni, nem volt kötelező homologizációs példányokat gyártani a versenyautók kedvéért. Rettentő sok időt ölt bele Colin McRae, hogy az új autó igazán ütőképes legyen. Átdolgozták a 2 literes, turbós boxermotort, hogy többek közt a nagyobb méretű töltőlevegő hűtővel együtt sokkal erősebb és nyomatékosabb legyen az autó.
A kupé karosszériának köszönhetően merevebb is lett, ami mindig jól jön bármilyen autóról is legyen szó, emellett megnövelték a rugóutakat is. McRae szerint minden helyzetben jobban vezethető és gyorsabb lett az autó, mint a korábbi versenygépek.
Nem túl régen a Prodrive felújította a 001-es alvázszámú darabot és a tulajdonos kedvéért a jellegzetes Subaru festéssel látták el az Imprezát, amit most a H&H Classics adott el megközelítőleg 80 millió forintnak megfelelő összegért.