Miért megy a bringás a villamossínre? Ez a legbiztonságosabb, mindenki csak azért megy oda, mert már megjárta máshol, magyarázta a kerékagy blognak Kürti Gábor, a Hajtás Pajtás Kerékpáros Futárszolgálat ügyvezető igazgatója.

A nagy sárga, kiszámítható dobozokkal tudnak számolni, csak a lámpákat és a gyalogosokat kell figyelni, egyértelműek az érvek, csakhogy a kép azért árnyaltabb. (A következő a friss videó, de ahogy a mellékelt régi esetek mutatják, a jelenség állandó része a budapesti közlekedésnek.)

Kolák András villamosvezető, a Fürst Közlekedési Szakszervezet elnökhelyettese szerint ha baleset történik, túl azon, hogy komoly, életveszélyes állapotba is kerülhet a biciklis, egy időre biztosan leáll a forgalom, ami sok száz embernek okozhat problémát. Hangsúlyozta, hogy a villamos veszélyes üzem, 60 tonnás súlyt nagyon nehéz megállítani. Egy villamosnak háromszor akkora fékút kell a megálláshoz, mint egy személyautónak.

Emlékezetes a 2014-es nagy port kavart eset is, amikor a nagy lendülettel tekerő bringás futárok két Combino között slisszantak el.