Igazából két dolog maradt emlékezetes az új VW Polo Berlinben tartott ún. „statikus”, tehát nem-vezetős, csak megnézős-beülős bemutatójáról. Az egyik, hogy egy külföldi kolléga rosszul lett és vagy félórán át szaladgáltak hozzá a mentőorvosok, ápolók a rendezvényterem közepén, mire végre hál’istennek rendbe jött annyira, hogy támogatva, de saját lábán sikerült elhagynia a helyszínt. A másik, hogy a hoszteszlányok ilyen vicces teniszpólóban voltak:

Csapkodtuk kicsit az új Polo ajtaját 1

Amúgy pedig láttunk egy tisztességgel megcsinált, kellően divatos, de nem túl extrém kisautót, egy tipikus Volkswagent, ami jól teljesít a hétköznapokban és még szeretni is lehet. Az új Polo nem hozott semmi különösebb nagy áttörést az autóiparba, de bizonyára megbízhatóan termeli tovább a profitot a Volkswagennek, ahogy tette eddig is öt generáción át.

Hol az innováció?

Nem szokásom fanyalogni sajtórendezvények kapcsán, de ez most tényleg kicsit sovány volt a világ legnagyobb autógyártójától. Ezeket a statikus premiereket autószalonokon szokták elintézni a márkák, 15-20 perces kis show-k keretében, egymást követve, két sűrű napban – van erre évente két nagyszerű alkalom Európában. De a VW most mégis úgy döntött, saját autószalont rendez erre az egy modellre. Nem értem, miért, mert az új Polo csak egy új Polo, semmi több.

Csapkodtuk kicsit az új Polo ajtaját 71

A tervezők első vázlata az enteriőrről. Ennél azért jóval prózaibb lett a valóság

Csapkodtuk kicsit az új Polo ajtaját 72

A GTI műszerfala, klasszikus kockás kárpitos ülésekkel

Borzasztó erőltetett volt, ahogy megpróbálták innovatívnak, előremutatónak eladni az Európa számos szegletéből összecsődített újságíróknak ezt a tagadhatatlanul csinos és korszerű, de a TFT-paneles műszeregységen kívül igazából semmi érdekeset nem hozó hatodik generációs kis VW-modellt. A beszédekből különösen erősen megragadt a fejemben két, egymást követő mondat: Az új VW Polo egyedi, osztályba nem is sorolható („classless”) modell. Ami a legjobb a maga osztályában. Hm.

Az is elhangzott, hogy milyen sok új vezetéstámogató rendszer, biztonsági asszisztens került a kocsiba, és tényleg: a követőradaros tempomat, a holttérfigyelés, az ütközésveszély-jelző rendszer vagy a tolatáskor aktiválódó hátra-oldalra figyelő, szükség esetén automatikusan fékező rendszer máig nem szükségszerűen része a kisautók alapfelszereltségének. De azért sok modellben elérhetők ezek. Sőt, a sávelhagyásjelző vagy -megakadályozó rendszer is bekerült már a kisautókba, például az új Swiftbe is, hogy mást ne mondjak – valamiért a Polóból ez az extra mégis kimaradt.

Csapkodtuk kicsit az új Polo ajtaját 73

Méretek: 4053x1751x1446 mm

Elektromos Polo nincs

Elektromos hajtást, hibridrendszert is vártunk volna az új Polóba, de nem kap ilyesmit. El is beszélgettem a márka egyik bennfentesével erről: ha a Golfból van villanyos, van plug-in, ha van elektromos Up, akkor az új városi kisautó miért nem kapható alkalmanként vagy mindig füstmentes hajtáslánccal? A válasz ott keresendő, hogy a BMW i termékvonalához hasonlóan a VW is tervez egy új almárkát, amelynek első képviselője az I.D. lesz, valamikor 2020-ban; arra a kis időre már nem akartak elektromos változatot fejleszteni egy ilyen konzervatív modellből, mint a Polo.

És a VW-nak nincsenek is olyan ambiciózus villamosítási tervei, mint a konszerntárs Audinak vagy a konkurens BMW-nek. Ezek a márkák azt ígérik, hogy 2025-re minden negyedik autójuk elektromos vagy konnektoros hibrid lesz. A Volkswagen 2025-re egymillió elektromos vagy plug-in autó gyártásával terveznek, ami a teljes gyártásnak kb. 15 százaléka lehet.

Csapkodtuk kicsit az új Polo ajtaját 74
Az új Polo az első kisautó virtuális műszeregységgel

Száraz Poló információk

  • A VW Polóból összesen eddig 14 millió kelt el világszerte
  • A hatodik generációs VW Polo tengelytávja 9,4 centivel nagyobb elődjéénél
  • A csomagtér térfogata 25%-kal nőtt, immár 351 literes
  • Az új Polóhoz elérhető az Active Info Display nevű virtuális műszeregység
  • A felszereltségek: Trendline, Comfortline, Highline, GTI, Beats
  • 14 színváltozat, 13 műszerfalszín választható a kocsihoz
  • 65 lóerős az egyliteres alapmotor, 200 a kétliteres GTI
  • A Polo 90 lóerős földgáz üzemű motorral is készül
  • Az induló ár Németországban 12 975 euró, kb. 4 millió forint
  • A magyar induló ár még nem ismert, de a kifutó modellnél olcsóbb lesz a belépő változat
  • Háromajtós nincs és nem is lesz

A bemutató után körbesétáltuk a kocsikat. A helykínálat nagyszerű, elöl-hátul sokkal tágasabb, szinte kompakt autós méretű az utastér. A kidolgozás minősége, az ajtók záródása, az illesztések precizitása a VW-től elvárhatóan tökéletes, az új Polót akár Audi-emblémával is lehetne árulni.

Csapkodtuk kicsit az új Polo ajtaját 75

351 liter a csomagtér térfogata

Csapkodtuk kicsit az új Polo ajtaját 76

Nagyra nőtt kollégáim egymás mögött: mindketten 190 centi felettiek és elfértek

A nyugat-európai piaci elvárásoknak megfelelően a személyre szabhatósággal is szintet lépett a Polo. Színek, kárpitok, felnik és stílusok sokaságából állíthatja össze ki-ki a maga Polóját igényei szerint. Az érintőképernyő mérete 6,5 és 8 col átmérő között változhat, a ma már alapvetőnek mondható mobilos konnektivitás mellett (Android Auto, MirrorLink, Apple CarPlay) mellett a „We by Volkswagen” nevű szoftverrendszer is elérhető a kocsiban, amivel a gyártó önkormányzatokkal kötött szerződésekkel igyekszik megkönnyíteni ügyfelei számára például a fizetős parkolások intézését. Berlin, Hamburg és Köln után bizonyára hamarosan Budapest is csatlakozik a WePark nevű rendszerhez. :-))))))

Ez hát az új Polo – egy szép, minőségi új Volkswagen, a kisautómezőny élére pozicionálva, sok szolgáltatással, de elektromos vagy hibrid hajtás nélkül. Egy népszerű modell hatodik generációja, egy helyes kis új autó – de semmi több. Az igazán izgalmas új kis VW-re még két évet várnunk kell.