A megvásárlástól számított 90 napon belül jelentkező meghibásodások, problémák, idegesítő apróságok előfordulására kérdez rá a J. D. Power IQS (Initial Quality Study) kezdeti minőséget vizsgáló kutatása. A rossz hír, hogy a vizsgálat az észak-amerikai piacon jelen lévő 33 márkát szemlélte, a jó viszont, hogy közülük 27-en jobban teljesítettek, mint tavaly, illetve a 8 vizsgálati kategóriából hétben előrelépést mutat az iparág.
Továbbra is sok a probléma a fedélzeti szórakoztatórendszerekkel, ám a helyzet rohamléptekben javul. Rontottak ugyanakkor az autonóm, félautonóm rendszerek beszállítói. Hiába építenek be minél több, minél olcsóbb autókba távolságtartó tempomatot, sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, ütközéselkerülő támogatást vagy holttérfelügyeletet, ha ezek a rendszerek nem működnek megbízhatóan.
Te milyen büntetést adnál a sunyin traffipaxozó rendőröknek? Itt a lehetőség!
A márkák teljesítményét a 100 autóra jutó meghibásodások számával mérik. Különösen jól teljesített a Kia, amelynek öt típusa (Cadenza, Forte, Niro, Sorento és Soul) is kategóriagyőzelmet ért el – a Kia maga pedig sorban másodszor az egész piac legjobb minőségű márkájának bizonyult. Négy-négy kategóriaelső típust tudhatott magáénak a General Motors (Chevrolet Silverado, Chevrolet Silverado HD, Chevrolet Sonic és GMC Terrain), illetve a BMW-csoport (BMW 2, BMW 4 és BMW X6, valamint MINI Cooper).
A MINI egyébként megkapta a legnagyobb léptékű fejlődésért (33 meghibásodással kevesebb 100 autónként) járó plecsnit.
A rangsort az alábbi táblázat tartalmazza; az iparági átlagos meghibásodási szám 97.