A Pirelli a 2017-es nagy Forma-1-es szabályváltozások miatt konzervatívan állt a gumifejlesztéshez, hogy ezzel is csökkentsék a változók számát, de a keverékek tartóssága terén átestek a ló túloldalára.

Az öt keverék közül idén a szuperlággyal, de akár még az utlralággyal is végig lehet csinálni egy futamot, a kemény keverék pedig egyszerűen felesleges, jószántából egyetlen csapat és pilóta sem választaná sehol.

A Spanyol Nagydíjon világossá vált, hogy a narancs jelölésű gumi melléfogásnak bizonyult, ezért a Pirelli kivette a Brit Nagydíjra szánt kínálatából, majd ugyanígy tett Szepanggal kapcsolatban is.

A Pirelli most közzétette a Belga és a Japán Nagydíjra szánt kínálatát, amiből kiderül, hogy Szuzukában is mellőzik majd a keményet. Spára a leglágyabb hármast, az ultralágy, szuperlágy, lágy triót, Szuzukára a szuperlágy, lágy, közepes kombót szállítja a milánói cég.