A cég több mint 9 milliárd dolláros (közel 2500 milliárd forint) veszteséget szenvedett el hibás légzsákjai miatt, amelyek az autóipar valaha volt legnagyobb visszahívási hullámát eredményezték. Az NHK japán közmédia beszámolója szerint a döntést a cég rendkívüli igazgatósági ülésén hozták meg.

A Reuters hírügynökség forrásai szerint a Takata az amerikai szabályok szerinti eljárást kezdeményez, és csődvédelmet fog kérni az Egyesült Államokban is, ami lehetővé teszi számára, hogy pénzügyi mentőövet kapjon az amerikai Key Safety Systems (KSS) alkatrészgyártótól.

A KSS (amerikai idő szerint) már vasárnap bejelentette, megállapodásra jutott a Takatával, hogy mintegy 1,57 milliárd dollárért (435 milliárd forint) megveszi a csődvédelmet kérő japán autóipari beszállító szinte minden vagyonelemét.

A Key Safety Systems azt is közölte, hogy kevés kivétellel meg fogja tartani a Takata alkalmazottait, és nem áll szándékában bezárni a vállalat egyetlen termelőegységét sem.

A japán óriáscég egy ideje már bajban volt, mivel kiderült, hogy esetenként selejtes légzsákokat gyártottak, amelyek legalább 17 esetben halált okoztak. A Takata emiatt a világ autóiparának eddigi legnagyobb termék-visszahívási akciójára kényszerült. Ez utóbbi kapcsán a vállalat hétfőn leszögezte, hogy a csődeljárás nem fogja akadályozni a légzsákcserék végrehajtását.

A Takatának Magyarországon, Miskolcon is van gyára.