Ma már minden héten készül valamilyen kémfotó, amin jellemzően egy erősen álcázott, különböző formát takaró elemekkel vagy simán csak a szemet becsapó fóliával behúzott prototípus szerepel. Eljutottunk oda is, hogy ezeket már nemcsak a gyakori teszthelyszíneken tanyázó fotósok, hanem maguk az autógyártók is közzéteszik, hogy fenntartsák az érdeklődést a modell premierjéig. Ezek az autók többnyire cseppet sem kívánatosak, semmit nem mutatnak magukból. A 80-as években azonban még máshogy álltak hozzá a gyártók ehhez a kérdéshez is.

Természetesen a maszkolás már ekkor is jelen volt az iparban, sőt néha más gyártók jellegzetességeit is ráaggatták egy-egy modellre, de olyan is történt, hogy egészen egyszerűen a következő típus technikáját beletöltötték egy aktuálisan forgalmazott modellbe, hogy még csak véletlenül se merülhessen fel a gyanú. Vannak azonban olyan esetek, amikor ez nem éppen úgy sikerül, ahogyan előre eltervezték.

Titkot rejt ez a cápa 6-os BMW 1

Titkot rejt ez a cápa 6-os BMW 11

Itt van például ez a piros E24-es cápa 6-os BMW, mely mára kellően megbecsült veteránkorba ért, de valami már első ránézésre sem stimmel. A kerékjárati ívek markánsan domborodnak és szélesednek, ami nem volt jellemzője az eredeti modellnek. Ettől ugyan nem olyan elborult, mint a Koenig vagy Gemballa tuningos verziók, de rettentően vagány lett. Minderre azért volt szükség, mert a BMW már ekkoriban elkezdte fejleszteni a 8-as sorozatot, ami minden dimenziójában nagyobb volt a korábbi modellnél.

A technika már készen volt, az ék alakú, bukólámpás karosszériát viszont még nem akarták a nagyközönségnek megmutatni semmilyen formában. Sajnos csupán pár régi fotó bizonyítja az autó létezését. A 850-es BMW premierje 1989-ben volt és a bajorok nem bízták a véletlenre a csúcsmodellt, körülbelül 1 milliárd dollárt költöttek fejlesztésre, hogy korának egyik legmodernebb autója legyen. Az autót teljes egészében számítógéppel, CAD programokkal tervezték és rettentő sokszor járt a szélcsatornában is, aminek eredményeképpen a légellenállási együtthatója 0,29 lett.

Több mint 30 ezer legyártott példány után hosszú időre eltűnt a 8-as sorozat a BMW kínálatából, hamarosan azonban újra visszatér az elődhöz hasonlóan bivaly teljesítményű motorokkal és a régen várt sportmodell M8-assal.