Egy Nagy-Britanniában végzett felmérés szerint lehet, hogy az emberek 38 százaléka komolyan megfontolja a hibrid vagy elektromos járművek vásárlását, ám végül mindössze 4 százalékuk költi ezekre a technológiákra a pénzét. Hogy miért? Úgy tűnik, aggódnak a várható üzemeltetési költségek, a szűk piaci kínálat és a vélt teljesítményhátrány miatt.
A Volkswagen szerint viszont ez csacsiság, hiszen a Golf GTE hálózatról tölthető hibrid álló helyzetből 7,6 mp alatt gyorsul 100 km/órára, legnagyobb teljesítménye pedig 204 LE – miközben átlagosan 1,64 literrel beéri száz kilométeren.
Az autó elsődleges funkciója persze a károsanyag-kibocsátás mérséklése (normál használat mellett 38 gramm C02-t bocsát ki a légkörbe kilométerenként), de ha a felhasználó megnyomja a váltótól balra található GTE gombot, a hajtáslánc átvált sportfokozatba, a benzinmotor nem generátorként tengődik, hanem valódi hajtási funkciót lát el – emellett tisztán elektromos, normál hibrid, töltéstartás és töltés üzemmódok is elérhetők –, az autó pedig nekilendül, kiaknázva a nyomatékos turbómotorban és a még nyomatékosabb villanymotorban rejlő lehetőségeket.
Az egész kulcsa tehát a gomb: azt megnyomva jöhet a vigyorgás. Ebből kiindulva készült el az alábbi idétlen és (szerintünk) célt tévesztett, de valahol szórakoztató reklámfilm, amit élvezettel értelmezünk félre.