A Volkswagen franciaországi érdekeltsége éveken át megszépített értékesítési adatokat közölt az anyavállalattal, hogy kedvezőbb színben tüntesse fel magát – számolt be pénteken a német Der Spiegel magazin egy, a konszernnél készült belső vizsgálat megállapításait idézve.
Számos esetben a vásárlók „hónapokkal, vagy akár évekkel is” későbbi időpontban regisztrálták járműveiket a francia hatóságoknál ahhoz képest, amit eladási dátumként a francia leányvállalat a központnak lejelentett. Emellett számos, már kiszállítottként lejelentett autónak pedig egyáltalán nem is volt adásvételi szerződése.
A vizsgálatok közel 800 ezer járműnél találtak ilyen és hasonló nyilvántartásbeli eltéréseket. A vizsgálatok alapján a francia leányvállalat 2010 óta folytatta a megtévesztő gyakorlatot, ami a Volkswagen fő márkája, a VW mellett az Audi, a Skoda és a Seat márkákat is érintette.
A Spiegel beszámolója szerint Matthias Müller, a Volkswagen konszern vezérigazgatója április végén kapta kézhez a belső vizsgálati jelentést és röviddel ezt követően a francia leányvállalat vezérigazgatója, Jacques Rivoal távozott is a posztjáról, amit akkor „a stratégiáról vallott eltérő nézetekkel” indokolt a Volkswagen közleménye.
A Volkswagen szóvivője nem kommentálta a lapértesülést, arra hivatkozva, hogy a tájékoztatási politika nem engedi meg belső dokumentumok nyilvános megtárgyalását.
A Reuters hírügynökség pénteken nem tudta nyilatkozatra elérni a Volkswagen francia leányvállalatának egykori igazgatóját.