Ma már más a trend, az autók egyre inkább növekszenek, a motorok pedig erősödnek. Nincsen másképp ez a sportkocsiknál sem, a biztonsági előírások és a mindennapi használhatóság egyre inkább pakolja a súlyos kilogrammokat az autókra. Vannak azonban gyártók, akik cseppet sem törődnek azzal, hogy befér-e majd a bevásárlás után a cekker a csomagtérbe vagy bárhová, hiszen csak egy célt szolgálnak ezek a négykerekűek, mégpedig az élvezetes vezetést és a tökéletes élményt a versenypályán.

5 pillekönnyű sportkocsi a vezetés tiszta élményéért 1
5 pillekönnyű sportkocsi a vezetés tiszta élményéért 13

KTM X-Bow – 790 kg – Az osztrák gyártót leginkább motorkerékpárjairól ismerhetjük, pedig négy kerékkel is tudnak bánni. Az X-Bownak számos változata van, néhánynak szélvédő és oldalablak is jutott. 2 literes turbómotorja 305 lóerős, ami nagyjából 4 másodperc alatt repíti 100 km/órás sebességre a narancssárga autót.

5 pillekönnyű sportkocsi a vezetés tiszta élményéért 14

Caterham Seven 620 R – 572 kg – Ha házilag is összeállítható angol sportkocsiról van szó, akkor a legtöbbeknek ez a forma ugrik be elsőre, a 4 éve Goodwoodban bemutatkozó modellt 2 literes kompresszoros négyhengeres motor hajtja. Teljesítménye 320 lóerő, kicsivel több mint 3 másodperc alatt ugrik álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

5 pillekönnyű sportkocsi a vezetés tiszta élményéért 15

Ariel Atom 500 V8 – 550 kg – A koncepcióját még 1996-ban mutatták be és szinte változatlan formában kezdték el gyártani, az évek során azonban sokat fejlesztettek a szellős sportkocsin. Akár V8-as motorral és 500 lóerővel. Tömeg-teljesítmény aránya a Veyront is lepipálja, nulláról 100 km/órára 2,5 körüli idő alatt gyorsul.

5 pillekönnyű sportkocsi a vezetés tiszta élményéért 16

BAC Mono – 540 kg – Állítólag az F-22 Raptor vadászgép inspirálta az angol gyártót, amikor a pillekönnyű, együléses sportautót megalkotta. 2,5 literes Mountune motorja 310 lóerős. 3 másodperc alatt gyorsul 100-ra, végsebessége akár 270 km/óra feletti.