Miközben a teljes magyarországi személyautó- és haszongépjármű-piac 13,5 százalékkal nőtt, addig január és június között 43,6 százalékkal több városi terepjáró talált gazdára, mint a tavalyi év azonos időszakában.

Ezzel a szegmens aránya a teljes piacon a tavalyi 24,8 százalékról 31,4 százalékra nőtt, miközben a második legnagyobbnak számító, alsó-középkategóriás autók szegmense 18,5 százalékról 16,5 százalékra csökkent.

Árnyalja ugyan a képet az úgynevezett reexport tevékenység (az elsőként hazánkban regisztrált új autók rövid időn belüli külföldre történő értékesítése), amely valamelyest csökkent ugyan tavaly óta hazánkban, ám még így is jelentős tényező: 2016 első félévében a teljes hazai újautó-értékesítés 15,2 százalékát, idén ugyanebben az időszakban 12,9 százalékot tett ki.

Az SUV-k, azaz a városi terepjárók szegmense esetén ugyanakkor ez az arány jóval meghaladja a piaci átlagot, tavaly január és június között 25,8 százalékos volt, idén valamelyest csökkenve 22,7 százalékot tett ki. Ennek köszönhetően a valóban Magyarországon maradó SUV-k csupán a teljes újautó-értékesítés 27 százalékát teszik ki, ami még bőven elég ahhoz, hogy továbbra is ez a szegmens vezesse a hazai eladásokat. 2017 első félévében 15 441 SUV maradt itthon.