Az Európai Bizottság a felvásárlás európai és nemzeti autópiacra gyakorolt hatására fókuszáló vizsgálatát követően megállapította: az a tény, hogy mindkét autógyár személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek gyártásában, valamint nagy- és kiskereskedelmében tevékenykedik, nem vet fel versenyjogi aggályokat.
A vizsgálat azt is megállapította, hogy a gépjárművek gyártásával és értékesítésével kapcsolatban a két vállalat együttes részesedése viszonylag kicsi az érintett piacokon. A vállalatok mindössze az észt és a portugál piacokon értek el 40 százalékot meghaladó piaci részesedést.
A bizottság kimutatta, hogy az összeolvadással létrejövő vállalkozás továbbra is erős versenyben marad olyan gyártókkal, mint a Renault, a Volkswagen, a Daimler, a Ford, a Fiat és más ázsiai versenytársakkal.
A nagy- és kiskereskedelmi piacokat illetően a bizottság kizárta annak lehetőségét, hogy a felvásárlás káros hatással lehet a PSA-konszern és az Opel által használt forgalmazási csatornákra, valamint a független forgalmazókra, importőrökre és kiskereskedőkre.
A PSA 2,2 milliárd euróért vásárolja meg a General Motorstól az Opelt és annak brit ikertestvérét, a Vauxhallt. A franciák terveiről annyit lehet tudni, hogy költséghatékonyabbá kívánják tenni az Opel működését. Az Opel/Vauxhall 38 ezer alkalmazottat foglalkoztat hét európai országban, ennek felét Németországban.
Tekintettel arra, hogy a PSA saját fejlesztési központjaiban 13 ezer alkalmazottat foglalkoztat, az Opelnél valószínűleg létszámcsökkentésre kell számítani. Az Opel németországi alkalmazottainak munkahelyét kollektív szerződés garantálja 2018 végéig.
Az adásvételi ütemterv szerint az Opel az év második felében kerülhet a PSA-konszern tulajdonába, ennek legkorábbi dátuma július 31. lehet.
Elvittük a Suzukit Európa legmagasabb pontjára. Izgalmas volt. Nézd meg a képeinket! Kattints!