1953-ban jelent meg az első Corvette, az amerikai sportkocsi népszerűsége pedig azóta is töretlen. Napjainkra már a hetedik generációnál tart a Chevrolet legsportosabb modellje és ennyi idő alatt sokat finomodott, valamint annyira elszántan mennének a konkurenciának, hogy olyan pletykák is felröppentek, mint a középmotoros elrendezés felbukkanása a típusban. A C5-öst 1996-ban kezdték el gyártani a Ketucky államban lévő Bowling Green-i üzemben és egyike a legnépszerűbbeknek és mára a legolcsóbbaknak is.

Adnál 275 milliót egy automata Corvette-ért? 1

Adnál 275 milliót egy automata Corvette-ért? 17 Adnál 275 milliót egy automata Corvette-ért? 18

2004-ben, a gyártási periódus végén adták ki a Le Mans-i 24 órás versenyre emlékeztető limitált kiadást, melyből 2025 darab készült, ebből 325 került amerikai piacon kívülre. Karbon gépháztető alatt a Z06-os technikája lapult, tehát egy 5,7 literes, LS6 kódú V8-as szívómotor 405 lóerős teljesítménnyel. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre kicsivel több mint 4 másodperc alatt gyorsul. A Commemorative Edition ráadásul olyan extrákat is tartalmazott, mint a polírozott alufelni vagy a szélvédőre vetítő head-up display.

Ez önmagában még nem indokolná a hajmeresztő 1 millió dolláros vételárat, az már azonban inkább, hogy a szóban forgó autó egy gyűjteményből származik és pontosan olyan formában maradt fenn az utókor számára, ahogyan legördült a szalagról. Kilométerből sem jutott bele, a gyártás után felkerült fóliák és matricák is maradéktalanul az autón vannak, a gyári szőnyegek a csomagtartóban. Minden arra utal, hogy az illúzióromboló automata váltó karját még nem sokszor húzták D-be. A kék fényezésű példány ráadásul a valaha gyártott utolsó C5-ös Corvette.

Forrás: buyavette.com