A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hétfőn Párizsban hallgatta meg Sebastian Vettelt, miután a ferraris német a két héttel ezelőtti Azerbajdzsáni Nagydíjon a biztonsági autós szakasz alatt dühében nekiütközött Lewis Hamilton Mercedesének.

Mivel a német a tavaly őszi, mexikói ügyhöz – amikor a csapatrádión keresetlen szavakkal küldte melegebb éghajlatra a versenyigazgató Charlie Whitingot – hasonlóan töredelmesen bocsánatot kért minden érintettől, az FIA nem látott szükségesnek további lépéseket.

Az Osztrák Nagydíj helyszínén az FIA elnöke, Jean Todt első ízben nyilatkozott a Vettel-ügyről, így indokolt:

„Az FIA elnöke dönt arról, hogy valaki a Nemzetközi Döntőbíróság elé kerüljön-e. Mexikó után – ami egyértelműen másféle kihágás volt – láthattuk, hogy Sebastian, aki amúgy nagyszerű versenyző, időnként nem képes uralkodni magán, ahogy kellene. Én is irányítottam versenyzőket, tudom, milyen feszült helyzetben vannak.”

„Úgy gondolom, helyesen kell értelmezni a helyzeteket. Ez nem azt jelenti, hogy bármit szabad, de igyekezni kell megérteni a dolgokat. Az íróasztal mögül könnyű ítélkezni, de el kell fogadni, hogy az emberi lényeknek vannak érzelmeik.”

„A mostani dolog egészen más jellegű volt, de annyi világos, hogy Sebastian igen komoly figyelmeztetést kapott. Biztosan nem fordul elő ilyen újra. Ha mégis, akkor igen súlyos következményei lesznek.”

A héten többen párhuzamot vontak Vettel bakui húzása és a Tour de France-os Peter Sagan és Mark Cavendish incidense – amelyben az előbbi kerékpáros lekönyökölte az utóbbit – között, rámutatva, hogy míg a biciklist kizárták, a ferraris német olcsón megúszta. Toodt szerint nem áll meg az összevetés:

„A mi szakmánkban nagyon precíznek kell lenni. Én nem igazán ismerem a kerékpározást és a focit, de úgy vélem, nem is releváns összevetni, hogy mi történt a Tour de France-on és Bakuban. A biciklisek éles versenyben voltak, nem semlegesített szakaszban. Nem tudom, úgy mi történt volna és mik lettek volna a következmények.”