1982-ben az Audi elhatározta, hogy olyan zászlóshajót fog gyártani a modellpaletta legfelső csúcsára, ami sokkal könnyebb, mint a vetélytársai. Mindezt annak ellenére, hogy összkerékhajtást dobnak alá, ami szintén egyedülálló volt a kategóriában, hiszen a Mercedes S-osztálya és a BMW 7-es sorozata sem kínált ilyet, pedig a konkurenciánál is akadtak innovációk bőséggel.

1993-ban leplezték le az Audi Space Frame koncepciót a Frankfurti Autószalonon, ami már tulajdonképpen a kész A8-ast mutatta meg krómruhában, a következő évben már gyártani is kezdték a szériaváltozatot. Ez volt az első összkerekes szériaautó ESP-vel és első, valamint hátsó oldallégzsákokkal, így összesen hat lufi óvta a fedélzeten utazókat. Ekkorra már biztosnak látszott, hogy az A8-as Audi sikeres, és a müncheni IVM Automotive elhatározta, hogy megalkotja belőle a kétajtós kupé változatot, mely komoly ellenfele lehetett volna a W140-es kupénak.

Nincs ennél ritkább A8-as Audi 1

Nincs ennél ritkább A8-as Audi 15Tökéletesen illeszkedett volna az Audi kínálatába, ráadásul az alumíniumváznak köszönhetően rendkívül egyszerű volt hosszabb és rövidebb változatokat alkotni az A8-asból. A kétajtós tengelytávját természetesen egy picit megkurtították, a B oszlopokat eltávolították, mert a Mercedes és a BMW 8-as sorozata ellen hiba lett volna más formában megformálni a kétajtós luxuskupét. Végül az egészet elegáns sötétkék metálra festették és a Genfi Autószalonon mutatták be. A beltérben az egyetlen lényeges változás a feltűnő, szinte narancssárga bőrkárpit és az első ülésekbe integrált övek.

Állítólag utoljára 2002-ben látott napvilágot a különleges koncepció, amikor elvitték egy körre az Audi Múzeumából egy bemutató kedvéért. Most, hogy pillanatokon belül bemutatják az újabb A8-ast, újra szárnyra kaptak a pletykák, hogy a szintén feltámadó 8-as sorozatnak a jövőben megnehezítheti az életét egy ingolstadti luxuskupé.