Fernando Alonso mclaren-hondás szerződése 2017 végén lejár, a spanyol versenyző pedig keresi az eredményesebb folytatás lehetőségeit.
Ezekből nincs sok, ugyanis a Mercedesnél beválni látszik a Lewis Hamilton mellé ültetett Valtteri Bottas, jól dolgozik, problémákat pedig nem okoz, a Ferrarinál egyszerűen nem kérnek a 2014-ben hűtlennél vált spanyolból, az Alonsót 2005-2006-ban bajnokká tevő Renault-nál pedig egyszerűen nem állnak készen a fogadására, túl sok terhet és feszültséget jelentenének az ő elvárásai.
„Gyári alakulat vagyunk, így sok pilóta gondolhatja, hogy ha nem is holnap, de holnapután nagyon jó csapat lehetünk majd. Ami Fernandót illeti, több mint tíz évvel ezelőtt a Renault-val lett világbajnok, természetesen megtiszteltetés lenne, ha újra nálunk lenne, Másrészt viszont tudjuk, hogy ő azonnal nyerni szeretne, és szerintem mi nem tudnánk azonnal nyerő autót adni neki. Szóval nehezen megoldható problémáról van szó” – magyarázta a Renault-t tanácsadóként segítő négyszeres világbajnok, Alain Prost.
A Renault már sokadjára küldi ugyanezt az üzenetet, nagyon úgy tűnik, hogy az építkezési szakaszban nagyon nem szeretnének egy sokat követelő, raplis versenyzőt több tízmilliós évi bérköltséggel, amikor például egy sokkal olcsóbb, lekötelezett, bizonyítási vágytól égő korábbi nagy ígéretet, Robert Kubicát is szerződtethetnék 2018-ra, ha jól alakulnak a dolgok.
„Robert tesztelt velünk és lesz egy újabb tesztje is, de egyelőre ennél többet nem tudunk mondani. Nehéz megítélni, mi lehetséges, mi nem” – mondta a lengyelről Prost.
A Renault-nál Nico Hülkenbergnek 2019 végéig szól a szerződése, Jolyon Palmerrel viszont csak az idei évre hosszabbítottak, eredményei alapján pedig kizártnak tűnik az ismétlés.