A beszámoló szerint a Daimlernek a dízelbotránnyal foglalkozó minisztériumi bizottság (Untersuchungskommission Abgas) előtt kell választ adnia a stuttgarti ügyészség azon állítására, miszerint egyes dízelmotorok vezérlőszoftvere tiltott funkciókkal van ellátva.

Az Untersuchungskommission Abgas vizsgálóbizottságot Alexander Dobrindt szövetségi közlekedési miniszter állította fel a Volkswagen dízelbotrányának a felgöngyölítésére, a szervezet azonban időközben a többi autógyártó modelljeinek a vizsgálatára is kiterjesztette tevékenységét.

A sajtójelentések szerint a Daimler különböző haszonjármű és személygépkocsi modelljeibe épített OM 642 és OM 651 típusjelű motorjai kerültek a stuttgarti ügyészség látóterébe az emissziós értékek manipulálásának a gyanújával.

A Daimler nem hozta nyilvánosságra, hogy pontosan melyik típuscsaládokba építette be a szóban forgó motorokat, de feltételezések szerint az ügy nagyjából egymillió autót érinthet.

A Daimler a folyamatban lévő vizsgálatokra hivatkozva elzárkózott az eljárás nyilvános kommentálásától és közölte, hogy az ügyben kizárólag az ügyészséggel egyeztet.

A stuttgarti ügyészség és a rendőrség május végén tartott házkutatást a Daimler hivatali helységeiben országszerte 11 helyszínen a dízelüzemű járművek károsanyag-kibocsátása manipulálásának gyanújával.