Miután a versenyzők tavaly év végén leszavazták a 2016-os szezon során folyamatosan tesztelt fejvédő keretet, a glóriát, a Red Bull-féle keretes „szélvédő”, az aeroscreen pedig már a laboros teszteken elhasalt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) egy harmadik, az utóbbihoz hasonló, de keret, oszlopok, merevítések nélküli koncepcióval, az ún. pajzzsal (shield) állt elő.
A pajzsot 2018-ra kívánja bevezetni a Forma-1-ben az FIA, a laborvizsgálatok után az eszközt holnap, Silverstone-ban a Brit Nagydíj első szabadedzésén küldik majd pályára a Ferrari autóján. Nagyjából így fest majd:
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint így túl gyors a tempó, inkább alapos vizsgálatok és fejlesztési munkát követően 2019-re kellene kitűzni a bevezetést.
„Jó néhány probléma felmerül. Szerintem nem ment keresztül annyiféle teszten, mint előtte a glória és az aeroscreen, és nagy tárgyak potenciálisan katasztrofális következményeit is számításba kellene venni. Szóval én jobban örülnék, ha 2019-re alapos munkát végeznénk, mint hogy 2018-ra kapkodva vezessünk be valamit” – magyarázta.
„Egyetlen pilóta egyféle körülmények között szerzett tapasztalataira hagyatkozunk. Nem lesz sötét, nem lesznek lámpák, nem lesz rajta olajpermet, semmi ilyesmi. Aggaszt, hogy ezt megfelelő előkészítés nélkül elsietjük.”