Emlékezetes, hogy a múlt vasárnapi Osztrák Nagydíjon Valtteri Bottas elképesztő rajtot vett, ugyanis a pole-ból induló Mercedes-pilóta kockáztatott és érzésre engedte el a kuplungot még a lámpák kialvása előtt.
A mellőle rajtoló Sebastian Vettel a rádión rögtön jelezte a vélt kiugrást, Bottas azonban nem kapott büntetést, 201 ezredmásodperces reakcióideje papíron belefért, az FIA szerint a rajtkockában még a tűréshatáron belül mozgott alatta az autó a lámpák kialvása előtt, az elindulással pedig egyszerűen tökéletesen beletrafált.
Vettel a Brit Nagydíj előtt arról beszélt, hogy a szabályok átírásával kellene feloldani a jelenleg a valóság (vaktában, a szerencsére alapított elindulás a lámpák lekapcsolása előtt) és az előírások között feszülő ellentétet:
„Szerintem a szabály egyértelmű. Úgy gondolom, talán a szabállyal kellene foglalkozni. Természetesen nincs értelme Bottast másolni, hiába szabad ilyet csinálni, nem fogja újra megcsinálni ugyanezt, egyikünk sem fogja, ugyanis a rajtot nem lehet kiszámítani, azt más irányítja” – utalt arra, hogy a lámpák lekapcsolását manuálisan végzi a versenyigazgató, ennek pillanata a saját döntése.
„Ahogy rögtön a rajtnál éreztem, és ahogy aztán be is bizonyosodott, kiugrott, túl korán indult. De megúszta, mert a szabály úgy van megfogalmazva. Rögtön mondtam, hogy kiugrott, és tényleg kiugrott. A lámpák elalvása előtt már mozgott, csak egy kicsit, de már mozgott. Az emberi test reakcióideje több mint 0,0 másodperc, szerintem nem kell tovább magyaráznom.”
„Mindegy, megtörtént, nincs értelme ezen rágódni, inkább előre tekintsünk, azzal foglalkozzunk, hogyan tartassuk be a szabályt. Másrészt persze a következő 10 évben megint nem lesz ilyen probléma, ugyanis a rajtot nem lehet kiszámítani.”