A Minardi-csapat még 2000-ben építette meg az 1998-as Tyrrell-modellen alapuló kétüléses Forma-1-es autót, az F1X2-est. A járgánnyal aztán bemutatókon és borsos árú programokon élvezhették a laikusok az F1-es száguldás élményét, általában a Minardi két korábbi pilótája, a magyar Baumgartner Zsolt és az osztrák Patrick Friesacher mögött.

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media úgy döntött, az idei évtől F1-es hétvégék hivatalos részévé teszi a kétüléses élményautózást, így a fordulók jelentős részén már elérhető a dolog.

Miután az F1 a Minardi-program hóna alá nyúlt, a projekt sokat fejlődött, a Paul Stoddart által vezetett gárda 30 főből áll, a versenyhétvégéken pedig közel ötvenen dolgoznak a két darab kétüléses működtetésén, a paddockban már „a Forma-1 11. csapataként” emlegetik őket.

Újabb lökést jelent, hogy hamarosan új szakember veszi át a műszaki irányítást, a Forma-1-ben a kilencvenes-kétezres években a McLarennél, a Saubernél, Tyrrellnél, a Jordannél, a Renault-nál, a Toyotánál és a Caterhamnél is megfordult tervező-mérnök, Mike Gascoyne lesz a főnök, aki egyebek mellett 2018-ra az autó áttervezését is elvégzi, hogy az jobban hasonlítson a modern F1-es járgányokra.