Audi R8 V10, BMW M3 és M5, Mercedes AMG E63, Porsche 911 Carrera. Ilyen és ezekhez hasonló autókra szánja új, nagy teljesítményű nyári gumiabroncsát a Michelin. A Pilot Sport 4S két másik – szintén sportos modellekre szánt – gumitípus, az inkább utcai használatú Pilot Super Sport, és az inkább versenypályára való (semi slick) Pilot Sport Cup2 egyfajta leszármazottjának tekinthető – egyben. Vagyis az új abronccsal akár versenypályán sem vallunk szégyent, de tökéletesen helytáll a mindennapi használat során is.
Mindezt több technikai megoldás együttes alkalmazásával érték el a fejlesztők. Az egyik legfontosabb ezek közül, hogy az abroncs köpenyvázát körülvevő acélöveket aramid (kevlár) és nejlonszálakból szőtt övek merevítik, ami csökkenti a futófelület deformálódását, és így nem változik a tapadási felület nagysága. A másik a felemás futófelület. A külső rész anyagkeveréke és kialakítása elsősorban a tapadást szolgálja száraz burkolaton, a belső részé pedig a jó vízelvezetést nedves úton. Felszereléskor ezért gondosan ügyelni kell, hogy a jelölt belső oldal valóban belülre kerüljön.
Felhasználási területéből adódóan a Michelin csak nagy méretekben kínálja majd új abroncsát. Első körben 19-es és 20-as méretben hoznak forgalomba 225-345 mm szélességű, 45, 40, 35 és 30 százalékos oldalfal-magasságú (perességű), és ZR (240 km/h felett), W (270 km/h-ig), illetve Y (300 km/h-ig) sebességindexű változatokat. A 21-es és 22-es méretsorozatok később érkeznek, ezekkel együtt 34 darabosra bővül a paletta.
A Michelin új abroncsának tulajdonságait több nagynevű vetélytársával szemben a német TÜV Süd és a DEKRA vizsgálta. A teszteken a Pilot Sport 4S produkálta a legrövidebb fékutat száraz és nedves burkolaton egyaránt, és a 2,6 km hosszúságú pályán is vele érték el a legjobb köridőt. Mindezt úgy, hogy a tartóssági teszten is ez bizonyult a legjobbnak 50 000 km feletti futásteljesítménnyel – míg volt olyan rivális, amely ennek csak alig több mint felét volt képes lefutni.
A Pilot Sport 4S-t eddig két gyár választotta első szerelésű abroncsnak. Az egyik a Ferrari, amely a GTC4 Lusso modelljét, a másik a Mercedes, amely az AMG E-osztályt szereli fel ezzel már a gyártás során.