Még ma is nagyon jól cseng a GSi kifejezés az autórajongók körében, a ’80-as évek sportos Opeljeinek jelzése, Manta, Kadett, Corsa, Astra is viselte a három betűt, amelyet később az OPC (Opel Performance Center) jelre cseréltek. Most azonban visszatér. Ősszel a Frankfurti Autószalonon tartja az Opel az Insignia sportváltozatának világpremierjét, amely újra a GSi nevet kapja.
Kezdetben az új modell 2,0 literes turbós benzinmotort kap, amelynek maximális teljesítménye 260 lóerő, csúcsnyomatéka 400 Nm. Az erőátvitelt kormányról is kapcsolható nyolcfokozatú automata sebességváltóra bízták, amely négykerék-hajtáson keresztül juttatja a nyomatékot az útra. Hasonlóan a Focus RS megoldásához az Opel Torque Vectoring összkerékhajtásban hátul két tengelykapcsoló helyettesíti a hagyományos differenciált, a menethelyzetnek megfelelően egyedileg hajtva a a 20 colos kerekeket. Hamarosan kapható lesz a GSi dízelmotorral is.
„Az új Insignia GSi jóval gyorsabban tesz meg egy kört a Nürburgring-Nordschleifén, mint az előző generáció erősebb OPC-változata“ – jelentette ki a tesztfutamok után Volker Strycek, az Opel Performance Cars vezetője és autósport-igazgatója. Az okok egyike, hogy a GSi 160 kilogrammal könnyebb az összehasonlítható Insignia 2.8 V6 Turbo OPC-nél.
Az Opel külön tesztközpontot tart fenn a Nordschleifén sportmodelljeinek hangolására, az Insigniához is itt végezték a beállítást. A rövidebb rugókkal a hagyományos Insigniához képest 10 milliméterrel alacsonyabban ül a karosszéria. Az Insignia GSi-ben széria az elektromechanikus FlexRide-futómű, amely állítja a csillapítást és a kormányzást, a gázpedál jelleggörbéjét és az automata kapcsolási pontjait. A vezető Standard, Tour és Sport mód közül választhat. A lassulást négydugattyús Brembo féknyergekre és 345 mm-s tárcsákra bízták.
A GSi kapott egy exkluzív verseny-üzemmódot is, ez az ESP-gombbal aktiválható. Ha kétszer egymás után megnyomják, kikapcsolódik a kipörgésgátló, és nagyobb szögű farolást enged meg az avatott kezű pilótának az ESP.
Látványban sem rossz az Opel Insignia GSi. Sportos lökhárítók, krómozott kipufogóvégek és kis szárny teszi egyedivé a modellt, amelynek keréktárcsái is egyediek. Az utastérben a legkülönlegesebb részlet a kagylóülés, amely nemcsak a sportos vezetést támogatja, de a kényelemre is gyúr: szellőztetett, fűtött és masszírozó, oldalpárnái állíthatók. Természetesen GSi-logó díszíti. Nem hiányzik a sportkormány és az alumínium pedálsor sem, a tetőkárpit pedig fekete.