Szerdán Genfben ülésezett a Forma-1 szabályait előkészítő és a sportág hosszabb távú irányvonalát meghatározni hivatott Stratégiai Munkacsoport.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), a jogtulajdonos Liberty Media, valamint a Mercedes, a Ferrari, a Red Bull, a Williams, a Force India és a McLaren tárgyalási és szavazati joggal rendelkező, és most első ízben a többi csapat megfigyelőként jelen lévő képviselői a „show javításának” lehetőségeiről tárgyaltak, de a fejvédők 2018-as bevezetését is megvitatták.
Miután a tavaly hosszasan tesztelt gyűrű/keret, az ún glória idei bevezetését a versenyzők leszavazták, az FIA az idei évre előállt az ún. pajzzsal, egy igen ellenálló szélvédővel, ez azonban az első gyakorlati teszten elvérzett, miután Sebastian Vettel a múlt hétvégi Brit Nagydíj első szabadedzésén egy kör vezetés után elszédült tőle.
A Stratégiai Munkacsoportban ma dönteni kellett róla, mit is vezessenek be a jövő évre, a pajzsot vagy a glóriát, és bár a Motorsport.com értesülése szerint a 10 csapatból kilenc a glória ellen voksolt, az FIA jelezte, hogy saját hatáskörben, biztonsági szabályváltoztatásként jövőre kötelezővé teszi az eszközt.
Az FIA saját közleményében a Motorsport.comnak ellentmondva egyhangú döntésről beszél, hozzátéve, hogy a csapatokkal együttműködve még finomítják a glóriát.
A változtatást az FIA Motorsport Világtanácsának következő ülésén, vagy ha sürgős, a testület távszavazásán foglalhatják szabályba.
Az FIA azt is bejelentette, hogy a sportág gazdasági fenntarthatóságának biztosítására új munkacsoportot hoztak létre, amelyben a jogtulajdonossal és a csapatokkal közösen igyekeznek költségcsökkentési megoldásokat találni.
A 2020 utáni motorszabályok kérdésében nem történt előrelépés, „további elemzés” szükséges, ahogy a „show javítását” illetően is konkrét tanulmányokra lesz még szükség a felvetett ötletek kapcsán.