Szeptember 6-án bemutatkozik az új Nissan LEAF, amiben egy érdekes újdonság is megtalálható majd, az e-Pedal.
A középkonzolon található kapcsoló átállításával a gázpedál e-Pedal üzemmódra vált, ilyenkor a vezető az e-Pedalt használhatja a gyorsításhoz, a lassításhoz és a megálláshoz is. Persze hirtelen vészfékezéshez továbbra is a fékpedált kell használni. Az e-Pedallal a vezető gyorsíthat, lassíthat, vagy akár emelkedőn is megállíthatja az autót, az nem fog visszagurulni. A Nissan szerint a vezetők az esetek 90 százalékában egyetlen pedállal is megoldják a közlekedési feladatokat, ami hosszú távon izgalmasabb és kényelmesebb vezetést tesz lehetővé.
Valahogy így működik az e-Pedal az életben:
Bár a Nissan világújdonságként kezeli az e-Pedal fantázianevű dolgot, sokaknak mégsem ismeretlen ez a megoldás. Éppen az i3-as BMW tesztjénél írtuk, hogy mennyire megosztó, hogy kis gyakorlás után akár egyetlen pedállal is lehet gyorsítani, lassítani a BMW elektromos autóját. Volt, akinek ez nagyon tetszett, mások viszont viszolyogtak tőle. Meglátjuk, mi lesz a helyzet, ha a Nissanokban elterjed ez a tényleg izgalmasnak tűnő megoldás.