Logikusan hangzik Elzbieta Bienkowska, az Európai Unió iparért felelős biztosának érvelése: ha hirtelen túl sok európai város, esetleg állam tiltja be a dízelautókat, az autóipar egy olyan profittermelő szektora omolhat össze, amelynek jövedelméből pont a nulla károsanyag-kibocsátású autók, a villanyautók, hidrogénautók fejlesztése folyik az autógyártóknál.
A lengyel nemzetiségű ipari biztos figyelmeztetése az Unió tagállamainak közlekedési minisztereinek szól (már amelyik országnak van olyanja, ugye): Bienkowska szerint az EU-nak tartani kell magát a közlekedés környezetvédelmi szabályozásával foglalkozó fő ütemtervhez. Márpedig ez az ütemterv az egyre szigorúbb Euro-normákkal a valóban emisszió-mentes autózás paradicsomának eljövetele előtt a belsőégésű motorok tisztaságát, a dízeleknél a nitrogén-oxidok mennyiségének csökkentését írja elő. Az autógyártók hatalmas összegeket fektettek az olajszármazékkal működő motorok fejlesztésébe és természetesen profitra is számítanak ezekből a fejlesztésekből.
Ha azonban egyes nagyvárosok vagy akár egész tagállamok hirtelen ellehetetlenítik ezeknek a fejlesztéseknek a piacra vitelét, például úgy, hogy betiltják, így eladhatatlanná teszik a dízelmotoros autókat (Párizs, Madrid, Athén, München már bejelentett ilyen intézkedést), olyan bevételektől fosztják meg az autógyártókat, amelyekkel pedig már azokat az autókat fejlesztik, fejlesztenék, amelyek egyáltalán nem bocsátanak ki káros anyagokat.
„Meggyőződésem, hogy gyorsan kell a zéró-emissziós járművek terjedése felé haladnunk Európában, de a politikusok és az ipar nem érdekelt abban, hogy különböző korlátozó intézkedések következtében a dízelautók piaca is gyorsan omoljon össze” – fogalmaz Bienkowska.