A Tesla Model 3, a semmiből jött amerikai villanyautó-gyártó első tömegmodellnek nevezhető autója a maga 35 ezer dollárra meghirdetett árával nagyon sok érdeklődőt megmozgatott világszerte. A Tesla különleges értékesítési módszert alkalmazott: a megrendelők befizethettek egy ezer dolláros előleget a kocsira, de úgy, hogy még nem is látták az autót és fogalmuk sem lehetett, egyáltalán mikor kapják meg a csilivili új villanyautójukat. Ilyen feltételek mellett is több mint 400 ezren fizették be az ezer dollárt a kocsira.
A Tesla az első gyártási évben, azaz idén összesen 80 ezer Model 3 összeszerelését tervezi és a kapacitás fejlesztése nyilván nem folytatódhat korlátlanul, vagyis a 400 ezredik előrendelő legjobb esetben is valamikor 2019-ben kaphat autót a feneke alá. Ha minden jól megy, július 28-án, most pénteken érkeznek meg az első kocsik a vevőkhöz. Az első kiszállítások előtt a Bloomberg körülnézett a megrendelők körében: megbánták-e a korai megrendelést, vagy elégedettek-e a döntésükkel és boldogan várják az autójukat, ami talán csak évek múlva érkezik meg a garázsukba. Hát, elég vegyes a kép.
Akad egyetemista, aki töretlenül reménykedik, hogy jövő decemberi diplomaosztójára már a Model 3-assal érkezhet. Addig is biciklivel jár és gyűjtöget, hogy a szállításkor kifizethesse a kocsit. Egy virginiai megrendelő viszont nagyon várja már a gyártással kapcsolatos új híreket (várhatóan pénteken, az első átadások alkalmával nagyon sok részletre fény derül), mert ő egy fullextrás, 4×4-es Model 3-ra fizetett be, viszont a gyártás első hónapjaiban Elon Musk eddigi szavai szerint csak az egyszerűbb műszaki tartalmú kocsikat ontja majd a gyár.
Van viszont olyan megrendelő is, aki beleunt a KGST-viszonyokra emlékeztető bizonytalanságba és felbontotta az előrendelési szerződést, inkább vesz egy használt Model S-t. Egy másik, méregzöld megrendelő azért állt el vásárlási szándékától, mert a Tesla cégvezetője, Musk együtt merészelt mutatkozni Donald Trump elnökkel, aki ugye kiléptette az USA-t a párizsi klímaegyezményből.
A többiek viszont megszállottan vágják a centit autójuk megérkezéséig – egy olyan centit, amelyről fogalmuk sincs, hány méter hosszú.