Tulajdonképpen a Jaguar saját magának nehezíti meg a dolgot új típusainak egyre látványosabb bemutatásával. A terepjáró F-Pace úgy fordult meg, mint a hullámvasút, az XF kifeszített drótkötélen gurult át Londonban a Temze felett.
Nem lepődtünk meg, hogy az E-Pace világpremierjét is új Guinness-világrekorddal tette emlékezetesebbé a márka. (Az új kompakt aszfaltterepjáró hossztengelye körül átfordulva repült az eddigi legmesszebbre. Az autó 270 fokot fordult és 15,3 méterre repült el). Ennél a számnál érdekesebb azonban, hogyan sikerült ezt a mutatványt megvalósítani.
A kaszkadőrcsapat és az autó fejlesztői először számítógéppel modellezték a rámpákat és az autó várható repülését, landolását. Az elméleti szakasz, az ugrórámpa és a landolódomb megtervezése után jött a neheze: valahogy a gyakorlatban is úgy kéne repülnie az E-Pace-nek, mint a szimuláció során.
A tesztekre egy átalakított Range Rover Evoque-ot fogtak be. Az első próbálkozások során egy elektronikus vezérlésű robot vezetett, helyesebben tartotta az irányt, hogy minél kisebb veszélynek tegyék ki a kaszkadőrt. A próbákat és az ugrást Terry Grant, egy tapasztalt kaszkadőr vállalta. A kísérletezést egy gigantikus ugrálóvárhoz hasonló építmény segítette. A medenceszerű, de egészen hatalmas felfújható készségben puhára érkezett az Evoque.
A dugóhúzó-repülés élesben is sikerült, a Jaguar örülhet az újabb Guinness-világrekordnak. Érdemes megnézni a videót a felkészülésről és az ugrásról!
Bónusztrack gyanánt az előzmények:
F-Pace – 360 fokos kör
XF – a világ leghosszabb magaslati autós átkelése víz felett