Szerkezeti vázát az elődtől örökölte, de annál könnyebb, 30%-kal merevebb és csendesebb a teljes egészében alumíniumból épített új Rolls-Royce Phantom, az 1925-ös első modell óta a nyolcadik ezen a néven. Bár első pillantásra ugyanolyannak tűnik, mint a kifutó modell, vegyük észre a Rolls-mércével szinte szentségtörésnek számító forradalmi újdonságot: a hűtőmaszk immár nem válik el a karosszériától, hanem szerves elemként beleolvad az autó testébe!

Kigördült a nép színe elé az új Rolls-Royce Phantom 1

Az új Rolls természetesen minden idők legfejlettebb technikájú RR-a. A leglátványosabb luxus-extra a kocsiban a folyamatosan változó karakterisztikájú Varázsszőnyeg futómű (Magic Carpet Ride) új kiegészítője. A Flagbearer (az egykor a vonatok előtt haladó Zászlóvivők után) rendszerrel a felfüggesztés képes arra, hogy egészen 100 km/h sebességig az előre tekintő kamerák aszfaltról készített képei alapján előkészítse a futóművet a várható kátyúk, sínek, döccenők minél simább eltüntetésére. Mintha szaladna elöl egy geodéta és walkie-talkie-n folyamatosan riasztaná a légrugókat, hogy „feszesebbre”, „puhábbra”!

6 mm vastag dupla üvegezésével, kétrétegű padlólemezével, a kasztnielemek alá tuszkolt 130 kg tömegű szigetelésével az új Phantom a világ legcsendesebb utasterű autója. 100 km/h-s tempónál 10 százalékkal csendesebb a kabin, mint az elődé, pedig már az is kriptaszerűen néma volt ennek a sebességnek a kétszeresénél is.

A biztonsági rendszerek, vezetéstámogató szolgáltatások terén még egy Rolls is nehezen tud újat mutatni manapság, de a Phantomban minden benne van, ami 2017-ben benne lehet, a felülnézeti képet adó menőverezőkamera-rendszertől az automatikus ütközés- és gázoláselkerülésen át a 7×3 colos, szélvédőre vetítő Head-Up Displayig. A HMI-rendszer képernyőjének mérete is méltó az autóhoz: 12,3 col az átmérője.

Kigördült a nép színe elé az új Rolls-Royce Phantom 21

A motor 6,75 literes V12-es turbó, a BMW büszkesége. Az előző Phantomban még szívó technika dolgozott, de immár a Phantom is megkapta a Ghost és a Wraith duplaturbós feltöltését. Így a Phantom 900 Nm-t produkál már 1750-es fordulaton (benzinből!), csúcsteljesítménye pedig 571 lóerő. A sebességváltó nyolcfokozatú automata a ZF-től; a jól időzített kapcsolásokat emelkedők, lejtők előtt a navigációs rendszerrel összekötött váltóvezérlés segíti.

Luxus terén a Rolls-Royce Phantom természetesen továbbra is mindent nyújt, amit a vevő kitalál és kifizet – mindenesetre a sajtóközlemény olyan opciókat említ, mint a fix hátsó középkonzolba építhető bárszekrény dekantálóval, pezsgőhűtővel, fedélzeti whiskyspoharakkal,

Ez pedig itt az új Rolls-Royce Phantom bemutatkozó videója, egy szolid húszperces dokumentumfilm a gyártótól: