A brit Sky Sports televízió F1-es csapatát erősítő Paul di Resta épp televíziós munkáját kellett volna, hogy végezze, de a mikrofont kormányra cserélte, miután a harmadik szabadedzés után Massa visszalépett a verseny hátralévő részétől rosszullétre hivatkozva.

A skót pilóta, aki egyébként a Williams tartalékversenyzője, először vezette az idei autót, öt gyors körön át folyamatosan javított, míg végül az óra 1:19,868-nál állt meg. Ez az idő a 19. helyre volt elég, megelőzve Marcus Ericssont, a Sauber svédjét, és mindössze két pozícióval lemaradva Lance Strolltól, a másik Williamset terelgető kanadaitól.

A 31 éves, a DTM-ben aktív pilóta az 59. nagydíjrajtjára készül. Utoljára a 2013-as Brazil Nagydíjon indult, még a Force India színeiben, és további javulást vár magától vasárnapra.

„Furcsa, hogy 10.55-kor még az ingem vasaltam és közben arról beszéltünk, miről lesz szó a felvezető műsorban’’ – mondta di Resta a Sky-nak.

„Nem hazudok, féltem, ideges voltam és aggódtam. Nem vezettem három és fél éve ilyen autókat, kivéve tíz kört még a 2014-es autóval, aztán bedobtak az időmérőre, ami a legmélyebb mind közül – mintha leugranál egy szikláról, és küzdesz, hogy túléld valahogy. Őszintén szólva elég gyorsan magamra találtam. Amint feloldottam a sebességkorlátozót a bokszutca végén, eléggé rajta voltam és fél másodpercet gyorsultam körönként. Még rengeteg időt ki lehet hozni.”

A beugró pilóta szerint a mai F1-es autók a legjobbak és a legkiegyensúlyozottabbak, amit valaha vezetett. Állítása szerint a csapata felkészítette, amennyire csak lehetett.

„Nagyon óvatos voltam a nagy tempójú szakaszokon, és figyeltem a kanyarokból kifelé is. Jobban is odaléphettem volna a gázpedálnak, de ez teljesen más, mint amit megszoktam. Ráadásul van plusz két sebességi fokozat is. Újra be kell járatni a csapágyaid ilyenkor.”

Di Resta körideje 7 tizeddel maradt el csapattársáétól, és gyorsabb kört ment, mint Massa és Stroll a harmadik szabadedzésen, habár kevés üzemanyag volt az autójában. A skót kemény fizikai megpróbáltatásra számít a magyar pályától a versenyen, de reméli, hogy tud javítani helyezésén.

„Nincs rajtam nyomás. Menni kell előre, van egy fejlődési rátám, és meglátjuk, hogy bírom a 70 kör megterhelését’’ – mondta di Resta.

„Nem lepett meg a 2017-es autó. Kicsit gyorsabbnak gondoltam, de a verseny más tészta. Nem mentem még ezeken a gumikon, és teli tankkal, úgyhogy az első kanyarban vár rám egy újabb meglepetés. Azt mondanám, hogy a magyar verseny a legnehezebb, amit valaha teljesítettem, ebből is a 2012-es az amit kiemelnék. Kicsit korábban kezdtem most a nyaralást, mint kellett volna, arra számítva, hogy minden rendben megy a hétvégén, de akárhogy készülsz, a G-erőkre nem lehet felkészülni. El kell lazítani a tested, így nem leszel feszült” – zárta a skót pilóta.

Paddy Lowe, a Williams technikai főnöke is megszólalt di Resta kapcsán. „Paul másfél éve a tartalékpilótánk, és valószínűleg nem gondolta, hogy bármikor is be kell ugrania. Azonban készen állt rá, és bátor lépés volt, hogy versenykörülmények között gurult először pályára 2017-es autóval és gumikkal.”

„Nálam ő a nap versenyzője. Mindössze 4 mért körre volt lehetősége, szóval ez óriási dolog, mivel sajnos az autó nem annyira versenyképes ezen a helyszínen, mint az egyébként lenne. Kíváncsian várjuk, mire lesz képes a versenyen” – mondta Lowe.