Röviden – Autó típus
Ez a kérdés? Ez a válasz

Az Opel 1929 óta volt a General Motors (GM) tulajdonában, egy ideig a legnagyobb német autógyár rangját is viselhette. Az Opel azonban 1999 óta a brit Vauxhall testvérmárkával együtt nem tudott pozitív üzemi eredményt felmutatni.

Az Opelt az új tulajdonos átszervezi. Carlos Tavares, a PSA vezérigazgatója azt szeretné, ha az átalakítást nem Párizsból vezényelnék, azt a meglévő német vezetői gárda hajtaná végre az Opel új vezérigazgatója, Michael Lohscheller vezényletével.

Az átszervezési tervet száz napon belül ismerteti az új vezérigazgató. A PSA által kitűzött cél az, hogy az Opel 2020-ra kétszázalékos, 2026-ra pedig hatszázalékos bevételarányos jövedelmezőségre tegyen szert. A PSA legutóbb 7,3 százalékos bevételarányos jövedelmezőséggel termelt.

„Az Opel német, a Vauxhall pedig brit autógyár marad” – szögezte le Tavares. „A két márka pompásan kiegészíti Peugeot, Citroën és DS márkáinkat.” Az Európai Bizottság a PSA nézetét osztva nem támasztott versenyjogi kifogást az Opel akvizíciójával szemben.

Az Opel integrálásával a PSA eladási számok alapján a második legnagyobb európai autóipari csoporttá lép elő 17 százalékos piaci részesedéssel. A csoport szakértői becslések szerint 2022-re évi mintegy ötmillió autót állít majd elő, tehát nagyjából feleakkora lesz, mint a világpiacot vezető Volkswagen, Toyota vagy a GM.

Az együttműködéstől a PSA középtávon 1,7 milliárd eurós megtakarítást vár elsősorban a beszerzés, valamint a kutatás-fejlesztés terén. Az Opel és a PSA már 2012 óta folytatott gyártási és technológiai együttműködést.

A PSA 2,2 milliárd eurót fizetett a GM európai üzletágáért. A GM pénzügyi igazgatója az Opel és a Vauxhall átvételének teljes költségét a nyugdíjalap-kötelezettségekkel együtt 5,5 milliárd dollárra (4,7 milliárd euró) tette. Az Opel és a Vauxhall 38 ezer alkalmazottat foglalkoztat hét európai országban, a létszám felét Németországban.